Wavin werkt met Xebia aan digitale CX-transformatie
Wavin, de Building & Infrastructure-divisie van Orbia, heeft Xebia ingeschakeld om het bedrijf te helpen bij het verbeteren van zijn digitale customer experience (CX).
Met ruim 12.000 werknemers verspreid over 65 productielocaties wereldwijd, geldt Wavin als een van ’s werelds grootste leveranciers van oplossingen voor sanitair en leidingsystemen voor de bouw- en infrastructuurindustrie. Wavin levert buizen voor water, riolering, dakafvoer en verwarmings- en koelsystemen.
De producten van Wavin worden gebruikt voor de realisatie van civieltechnische projecten (zoals wegen of steden), openbare bestuursgebouwen zoals scholen of ziekenhuizen, stadions voor sport en entertainment, woningen en commerciële gebouwen.
Wavin heeft de ambitie om de effectiviteit van zijn salesapparaat verder te professionaliseren en heeft hiervoor een strategisch initiatief gelanceerd. Belangrijke doelstellingen van het initiatief zijn het verbeteren van de gebruikerservaring van klanten, het stroomlijnen van het productaanbod, het verbeteren van de effectiviteit van e-commercekanalen en het upgraden van de eigen webshop, door een betere integratie met andere kanalen en een soepeler aankoopproces.
“We zijn enthousiast om met Xebia samen te werken om de klantervaring van onze digitale kanalen te verbeteren en het nog gemakkelijker te maken voor onze klanten om online zaken met ons te doen, en dat in de meer dan 65 landen waarin we actief zijn”, zegt Thomas de Jong, Head of Digital Technology bij Wavin.
Het team van Xebia zal bestaan uit professionals met expertise op een breed scala aan gebieden, waaronder e-commerce, cloud, data, digitale transformatie en technologie. Het projectteam wordt samengesteld vanuit de kantoren van het bedrijf in Nederland, Polen en India.
Eerder werkten Wavin en het adviesbureau al meermaals samen op het gebied van digitale transformatie. De relatie begon in Nederland, waar beide bedrijven zijn gevestigd, en breidde zich in de loop der jaren eveneens uit naar samenwerkingen op andere continenten.
“Met deze samenwerking zetten we onze geweldige relatie met Wavin voort, die ooit begon met de implementatie van een internet of things-platform”, laat Guido van den Boom weten, partner bij Xebia en de Account Executive voor Wavin en moederbedrijf Orbia. “We kijken ernaar uit om dit project te ondersteunen.”