Harvest lanceert website voor biologische diervoeding

19 april 2012 Consultancy.nl

Harvest, een adviesbureau met een focus op online strategie, heeft begin april het platform Brokjespiloot.nl gelanceerd. Brokjespiloot.nl is een website dat natuurlijke en biologische voeding voor honden en katten aanbiedt. Daarnaast levert Brokjespiloot.nl de voeding maandelijks af bij klanten. Volgens de oprichters speelt het platform in op de toenemende vraag naar natuurlijke diervoeding en op de sterke opkomst van ‘subscription commerce’, een trend die met name in de V.S. zichtbaar is. 

Harvest adviseert klanten met het realiseren van hun online strategie, waaronder bedrijven als Philips, Nike en TMG. Zie ook het bericht ‘Harvest ontwikkelt ecommerce strategie van Hyves.nl’ en ‘Nieuwe focus voor Vergelijk.nl na analyse van Harvest

Toenemende vraag naar natuurlijke diervoeding
Nederland telt 2,9 miljoen katten en 1,5 miljoen honden en jaarlijks wordt er €1,7 miljard uitgegeven aan dieren en dierenbenodigdheden. Het grootste deel van de dierenvoeding wordt verkocht via de supermarkten, maar deze bieden geen hoogwaardige natuurlijke en biologische diervoeding. De vraag hiernaar neemt echter toe. De dierenspeciaalzaak biedt wel natuurlijke diervoeding, maar een ritje naar de dierenwinkel kost vaak onnodig veel tijd.

Samenwerking met dierexperts
Brokjespiloot levert maandelijks de beste natuurlijke voeding, afgestemd op het profiel van je huisdier, voor dezelfde prijs als in de winkel. Uiteraard groeien de suggesties en verzorgingstips van Brokjespiloot mee met de leeftijd van je huisdier. Een pup heeft immers andere voeding nodig dan een hond op leeftijd. Om altijd de juiste kwaliteit te kunnen leveren, werkt de crew van Brokjespiloot.nl samen met een aantal experts en groothandels.

Harvest adviseur Merlin de Graaf over Brokjespiloot.nl: “Mijn collega’s en ik zien om ons heen steeds vaker dat huisdieren een volwaardig lid van het gezin zijn. We letten beter op onze eigen voeding, maar willen ook het beste voor ons huisdier. We hebben alleen vaak geen zin om op onze vrije zaterdag naar de dierenspeciaalzaak te gaan. Met dit inzicht is het idee van Brokjespiloot geboren; maandelijks bezorgen we de beste voeding, afgestemd op het profiel van jouw hond of kat, zodat je zelf niet hoeft te kiezen uit alle soorten en merken voeding. En voor dezelfde prijs als in de winkel.” 

MVO: Sponsor van Dutchypuppy
Brokjespiloot.nl heeft zich verbonden als sponsor van Dutchypuppy, een instelling dat mishandelde en in de steek gelaten honden helpt. Van iedere bestelling doneert De Brokjespiloot €1 aan het Huayang Dogs Rescue Center in Thailand, een tehuis waar verwaarloosde honden worden opgevangen.

More on: Harvest
Netherlands
Company profile
Harvest is not a Netherlands partner of Consultancy.org
Partnership information »
Partnership information

Consultancy.org works with three partnership levels: Local, Regional and Global.

Harvest is a not a partner of Consultancy.org.

Upgrade or more information? Get in touch with our team for details.