PVH en Magnus traineeship brengt consultancy en fashion samen

12 november 2021 Consultancy.nl

PVH, het moederbedrijf achter bekende merken als Tommy Hilfiger en Calvin Klein, is bezig met het uitbouwen van zijn data science-capaciteiten. Samen met Magnus is een speciaal traineeship ontwikkeld voor jong toptalent.

“Binnen PVH zien we datagedreven werken als een vliegwiel voor groei. Het helpt ons bij het meten van onze performance en het verbeteren”, zegt Gert Meiling, Senior Director Analytics & Business Intelligence bij PVH. “Ons Analytics-team heeft een gezamenlijke passie: complexe fashion data simpel maken voor het creëren van meer klantwaarde.”

Al meer dan tien jaar wordt PVH hierin bijgestaan door consultants en data scientists van Magnus. “Wij weten wel raad met data, en de eindeloze mogelijkheden die dit met zich meebrengt”, zegt Vincent Beumer, partner bij Magnus. “We helpen PVH met het realiseren van hun analytics-strategie en het vertalen van informatie naar concrete inzichten.”

In het gezamenlijke Young Professional Programma krijgen starters de kans om het beste van beide werelden te ontdekken: ervaring opdoen in de consultancy en opgeleid worden door een echte specialist, en tegelijk meteen aan de slag gaan met uitdagende projecten en voor aansprekende merken.

Met deze unieke opzet spelen PVH en Magnus in op het dilemma waar veel young professionals tegenaanlopen: Ga ik voor de consultancy? Or werk ik liever rechtstreeks voor een bedrijf? “Met ons gezamenlijk Young Professional Programma kunnen starters aan beide kanten ervaring opdoen”, legt Meiling uit.

“Trainees krijgen de mogelijkheid om zowel binnen Magnus als PVH een kijkje in de keuken te nemen”, voegt Beumer toe. “We coachen de trainees, trainen ze, laten ze meedraaien op uitdagende projecten en maken hun onderdeel van ons team. En natuurlijk van alle social events. En na anderhalf jaar kiezen ze zelf wat het beste bij hun past.”