Nieuwe generatie IT-talent drijft ambities van AND Digital

18 oktober 2021 Consultancy.nl 3 min. leestijd
Profiel
Meer nieuws over

Het Britse digitale bureau AND Digital is sinds de zomer van dit jaar in ons land actief. Jeroen Kleinhoven, Benelux Executive van AND Digital, legt uit hoe het bedrijf zich positioneert in de markt en hoe het medewerkers weet te boeien en binden. 

AND Digital biedt IT- en digitale capaciteit aan. We zijn zeven jaar geleden begonnen in Londen en zijn in het Verenigd Koninkrijk uitgegroeid tot een van de leidende digitale consultancies. In juni 2021 zijn we in Amsterdam gestart om de groeiende vraag naar IT-talent in Nederland te ondersteunen.

We helpen bedrijven met digitale strategieën, projecten en het vergroten van de interne IT- en digitale kennis. Het klantenbestand van AND Digital is zeer divers. Zo helpen we partijen uit de financiële sector, retail en de luchtvaart. 

Jeroen Kleinhoven, Benelux Executive, AND Digital

Een unieke werkplek

Bij AND Digital hebben we een uniek model ontwikkeld om digitale expertise in huis te halen en te delen met onze klanten.

Het bieden van een duidelijk doel aan onze medewerkers staat centraal. De recente pandemie heeft velen van ons ertoe aangezet om te heroverwegen wat ons echt motiveert (boven een goed salaris). Elk bedrijf moet zijn aanbod nu afstemmen op de waarden, ethiek en principes die toekomstige medewerkers het meest op prijs stellen. 

Het definiëren van een duidelijk doel en kader waarin hieraan gewerkt kan worden is iets waar we bij AND Digital goed in zijn – zowel op bedrijfsniveau als op individueel niveau.

Op bedrijfsniveau werken we aan ambitieuze doelstellingen voor 2025 (onze technologie moet het leven van meer dan 200 miljoen mensen verbeteren). Op individueel niveau werken onze medewerkers aan hun eigen plannen: onze People Value Proposition zorgt ervoor dat elk individu in de organisatie een doel voor zichzelf creëert, met de toegewijde ondersteuning die men nodig heeft om zijn/haar potentieel te bereiken. 

We begrijpen dat het essentieel is dat iedereen de mogelijkheid heeft om te blijven leren. We bieden daarom al onze medewerkers 13 bijscholingsdagen per jaar aan. Dit heeft tevens een sterk connectie naar het werk dat we voor onze klanten doen. We streven erna al onze klanten op te leiden tijdens hun digitale ontwikkeling zodat zij zichzelf kunnen bedruipen aan het einde van hun project met AND Digital. 

Als laatste ingrediënt in het AND Digital-recept om talenten aan te trekken en te behouden, voegen wij verscheidenheid van het werk toe. Dit heeft een enorme cumulatieve impact binnen het ecosysteem waarin we actief zijn.

De variëteit aan opdrachtgevers betekent dat onze teams op een flinke dosis afwisseling kunnen rekenen in hun werk. Voor al onze developers betekent deze afwisseling dat ze niet alleen regelmatig met verschillende uitdagingen worden geconfronteerd, het betekent ook dat ze de kans krijgen om de technieken, vaardigheden en oplossingen die ze in de ene sector hebben geleerd toe te passen in een andere. 

Deze zogenaamde ‘kruisbestuiving’ van innovatief denken in verschillende industriële sectoren verbetert niet alleen de kwaliteit van ons werk, maar geeft onze mensen werkplezier terwijl ze hun vaardigheden voortdurend aanscherpen. 

We kijken ernaar uit een groeiend aantal bedrijven te helpen met digitale strategieën, projecten en het vergroten van de interne IT- en digitale kennis. We zijn nu met 40 digitale experts aan het werk maar hebben grote ambities. In 2025 verwachten we 500 mensen in 5 clubs te hebben.