HEMA neemt digital out of home-portefeuille in eigen beheer
HEMA gaat met behulp van marketingbureau Merkle het management van zijn digital out of home-campagneportefeuille in eigen beheer nemen.
De retailer maakt al jaren gebruik van de diensten van de internationale adviseur en customer experience-specialist. Zo werkten de twee partijen samen aan het uitbouwen van de e-commerce- en online kanalen van HEMA, en recentelijk aan een digital out of home-campagne, die getoond werd op digitale buitenreclameborden.
Deze laatste opdracht vormt de basis voor de nieuwe samenwerking die gisteren is aangekondigd. In 2019 had HEMA een primeur toen het zijn eerste programmatische HTML5-campagne lanceerde in ons land. In de campagne informeerde HEMA voorbijgangers via billboards over hoever de dichtstbijzijnde HEMA gevestigd was.
De campagne oogstte succes (winkelend publiek op straat kwam door deze trigger de HEMA-winkel in) en lof onder kenners in de advertisingwereld. Merkle verzorgde de mediaplanning.
Lars Postmus van Merkle, die betrokken was bij de opdracht, zei destijds dat het een “next step” was in outdoor advertising. Dezelfde Postmus is nu, twee jaar later, verheugd over de hernieuwde samenwerking op dit vlak. “Met dit partnership gaan we digital out of home naar een volgend niveau tillen.”
Samen met Merkle zet HEMA een eigen OutMoove-omgeving op. OutMoove is een Amerikaans platform dat alle vraag en aanbod voor outdoor advertising samenbrengt. Met zijn eigen omgeving kan HEMA nu zelf de campagnes in beheer nemen. Merkle treedt op de achtergrond op als campagneadviseur en bewaker van de infrastructuur, prijs en kwaliteit.
Volgens Dmitry Ouzkikh, Display marketeer bij HEMA, zorgt deze oplossing voor transparantie, gebruiksgemak en in house-controle. “Dit geeft HEMA de flexibiliteit om doorlopend te blijven testen en nieuwe campagnes uit te proberen. We zijn daarom enorm blij dat we dit samen met Merkle en OutMoove hebben mogen opzetten.”
“Door dit partnership wordt het mogelijk om first party data te koppelen ten behoeve van creatie en inkoop, maar ook het verbeteren van de meetmogelijkheden”, vult Postmus aan. “Data Studio stelt HEMA in staat om hun first party data, zoals voorraad en aanbiedingen, ook in hun out of home campagnes in te zetten.”
Ouzkikh voegt toe: “Nu we aan de knoppen kunnen draaien krijgt HEMA meer feeling bij digital out of home en blijven we samenwerken met Merkle op strategisch vlak om onze campagnes naar een nieuw niveau te tillen in deze snel ontwikkelende markt voor digitale schermen.”