Retailers Bijenkorf en Perry Sport halen Merkle aan boord

02 september 2020 Consultancy.nl 3 min. leestijd
Profiel
Meer nieuws over

Merkle heeft de afgelopen weken twee nieuwe klanten uit de retailsector toegevoegd aan zijn gelederen: Bijenkorf en Perry Sport.

Perry Sport

Het landelijke sportmerk heeft Merkle ingeschakeld om te ondersteunen bij het verbeteren van zijn omnichannel-prestaties. Het digital marketing-adviesbureau won de opdracht volgend op een concurrerend pitchproces, waar naar verluidt veel gebruikelijke partijen op afkwamen en hun expertise presenteerden om in aanmerking te komen voor het project.

Bote Galema, Sales & Marketing Director van Perry Sport, geeft aan waarom de keuze op Merkle viel: “Met Merkle kiezen we voor een partner die ons helpt om onze online branding en omnichannel performance te vergroten. Merkle adviseert ons bij het kiezen van de juiste middelen en mediamix voor onze diverse marketingcampagnes, waarbij we direct de link maken naar onze webshop en fysieke winkels.”

Perry Sport telt momenteel 38 fysieke winkels door heel het land, en mag zich hiermee ‘s lands grootste sportwinkel noemen. Sinds 2016 maakt Perry Sport samen met Aktiesport deel uit van het Britse retailbedrijf JD Sports Fashion.

Retailers Bijenkorf en Perry Sport halen Merkle aan boord

De samenwerking tussen de twee partijen zal starten met een grootschalige brandingcampagne met als doel om het nieuw merkverhaal van Perry Sport over de bühne te brengen. Parallel wordt gewerkt aan het aanscherpen van de omnichannel-strategie. Ook zal worden gewerkt aan het verankeren van datagedreven werken.

“Met datagedreven digitale campagnes gaan we zowel de webshop als de fysieke winkels laten floreren en kunnen we door het koppelen van offline- en online databronnen het koopgedrag van consumenten nog beter begrijpen en voorspellen”, aldus Willem-Jan van Amerongen, Digital Consultant bij Merkle.

Bijenkorf

Ondertussen heeft ‘s lands bekendste warenhuis de Bijenkorf gekozen voor Merkle als partner voor search engine advertising (SEA) en data, technologie en optimalisatie. Waar de meeste Nederlanders de Bijenkorf kennen van de zeven fysieke panden door het land, genereert de retailer ook een groot deel van zijn omzet via het online kanaal.

Merkle heeft de opdracht gekregen om de online retailactiviteiten in Nederland, België en Duitsland verder uit te bouwen. Het bureau zal de Bijenkorf helpen bij het in kaart brengen van de groeipotentie en de versterking van de online kanalen, onder meer door te kijken naar betaalde zoekstrategieën om consumenten aan te trekken.

Arjen Hettinga, Managing Director Digital Media & Analytics bij Merkle Nederland, zegt over de opdracht: “We zijn erg blij dat we samen met het marketingteam van de Bijenkorf aan de slag gaan om samen de ambitieuze groeidoelstellingen te realiseren in de markten waarin zij actief zijn. Door eigen klantdata te ontsluiten, te combineren en te activeren in paid search-strategie maakt de Bijenkorf zich klaar voor een duurzame toekomst.”

Marc Mulder, Senior Online Marketeer bij de Bijenkorf, geeft tot slot aan dat het bedrijf voor Merkle heeft gekozen vanwege de uitgebreide “ervaring in het retaillandschap, hun marketingexpertise en hun datagedreven aanpak”.