Adver-Online voegt Gen Z-social media toe aan recruitmentmix
Recruitmentspecialist Adver-Online heeft een nieuw aanbod gelanceerd voor werkgevers die op zoek zijn naar een betere connectie en engagement met de Generatie Z-doelgroep.
Met Generatie Z wordt de demografische generatie bedoeld die volgt op de Millennials-generatie (Generatie Y). Het gaat in de regel om personen geboren tussen 1995 en 2010. Hoewel er geen eenduidige definitie bestaat voor Generatie Z-professionals, worden ze over het algemeen vaak vergeleken met Generatie Y. Afgezet tegen die groep zouden GenZ’ers over het algemeen optimistischer zijn ingesteld, minder gestrest zijn en bereid zijn om harder te werken, zo bleek uit een onderzoek van 2019.
De Generatie-Z doelgroep heeft als het gaat om onlinegebruik hele andere voorkeuren dan de oudere generaties. Zo spenderen ze veel meer tijd op social media-platforms zoals YouTube, Instagram, Spotify, TikTok en Snapchat.
Voor recruiters van bedrijven die deze doelgroep willen aanspreken en werven is het dan ook van belang om juist op deze kanalen actief te zijn. Met de lancering van de nieuwe propositie speelt Adver-Online hierop in. Klanten kunnen per vandaag wervingsmogelijkheden via YouTube, Instagram, Spotify, TikTok en Snapchat toevoegen aan de bestaande mix van kanalen, zoals grote vacaturesites en niche jobboards.
Het is niet alleen het medium dat de aandacht verdient wanneer je Gen Z’ers goed wil bereiken. Uit eigen onderzoek stelt Adver-Online dat de doelgroep ook een stuk lastiger te bereiken is, bijvoorbeeld omdat ze “een kortere concentratiespanne” hebben en omdat ze zich “minder interesseren voor traditionele vacatureteksten”. Ook kijken ze meer naar thema’s als purpose, duurzaamheid en genderneutraliteit.
Het team van Adver-Online helpt klanten en recruiters daarom ook met het uitdenken van een gepaste recruitmentaanpak, denk aan de teksten die opgesteld worden, visuals om key messages kracht bij te zetten en campagnes die aanslaan bij Gen Z’ers. Bovendien zorgen de recruitmentexperts dat de aanpak aansluit bij de pijlers van de employer branding-strategie.
Adver-Online is actief in uiteenlopende branches, waaronder de zakelijke advisering. Het bureau uit Heemstede bedient tal van adviesbureaus en is een van de recruitmentpartners van Consultancy.nl.