Q&A met Daniël Hoetmer over zijn start bij Mobilee
In april trad Daniël Hoetmer als Senior Business Analyst in dienst bij Mobilee. Vijf vragen aan Daniël over zijn startperiode bij Mobilee.
Wat motiveerde je overstap?
Het was voor mij een optelsom van factoren: meer willen werken op de plekken waar de echte beslissingen genomen worden en impact maken. In mijn vorige baan merkte ik toch dat wanneer je vanuit een meer technische club werkt [Valtech, red.], het steeds lastiger wordt om een analistenrol vanuit de hele waardeketen te pakken.
Daarnaast had ik ook wel behoefte om weer vanuit een ambitieus team in een platte organisatie samen te werken. Ik heb erg kritisch gekeken welk bedrijf hierbij zou passen en met Mobilee voelde ik meteen een erg goede klik.
Hoe is het om midden in de lockdown aan een nieuwe baan te beginnen?
Heel onwerkelijk. Mijn oude baan eindigde met het uitzetten van mijn beeldscherm nadat ik mijn collega’s had ‘uitgezwaaid’ en mijn nieuwe baan startte met het weer aanzetten van mijn beeldscherm met nieuwe collega’s. Vooral het op 1,5m afstand inleveren en ophalen van mijn spullen, in compleet verlaten panden, bij mijn oude en nieuwe werkgever, was heel surrealistisch.
Je bent momenteel actief bij het grootste mediahuis van ons land, DPG Media. Met wat voor een soort transformatie vraagstuk hou je je bezig?
Ik hou me momenteel bezig met het migreren van bestaande (werk)processen en technische architectuur naar een geïntegreerde nieuwe omgeving, voor alle landelijke en regionale titels. De nieuwe omgeving is klaar voor het geïntegreerd faciliteren van digitale en papieren abonnementsvormen van alle titels en daarmee dus klaar voor de toekomst.
Een belangrijk onderdeel hierbij is het verhogen van het gemak voor klanten door omnichannel (self)service ook uitgebreider en volledig geïntegreerd te gaan aanbieden. Ik hou me hierbij bezig met vraagstukken rondom digitale marketing, klantenservice, de abonnementenadministratie en financiële afhandeling: hoe werkt het nu, hoe moet het gaan worden? Daarnaast kijk ik naar hoe de mvp-versie eruit ziet en hoe we dit kunnen implementeren op een manier waarbij we zoveel mogelijk de standaarden van de verschillende applicaties volgen.
Welke kennis en kunde brengt Mobilee met zich mee in deze opdracht?
Uitgebreide business- & informatieanalyse, en ervaring met Agile werken, customer journey/use case uitwerking en procesoptimalisatie. We brengen ook veel ervaring mee vanuit eerdere opdrachten: er zijn altijd vraagstukken die we eerder zijn tegengekomen. Hierdoor hebben we een oplossingsrichting en kunnen we best practices inbrengen.
Hoe heb je de collega’s leren kennen? En wat is je het meest bijgebleven van je eerste zes maanden?
In eerste instantie heb ik de collega’s vooral digitaal leren kennen. Er is zowel vanuit Mobilee als DPG veel aandacht besteed om dit te faciliteren, dat was erg prettig. Toen werken op kantoor weer enigszins mogelijk was, ben ik bewust een paar keer op wisselende dagen naar kantoor gegaan om zo toch gezichten en collega’s in het echt te zien.
In de zomer hadden we een goedgeorganiseerde borrel met sportieve activiteiten – uiteraard op 1,5 meter afstand – en daarnaast neem ik deel aan een padelgroepje om zo toch collega’s binnen de coronaregels te ontmoeten.