Manon Holtkamp leidt marktonderzoeksbureau MarketResponse
Manon Holtkamp is na een sabbatical van een jaar weer aan de slag gegaan, als managing director van marktonderzoeksbureau MarketResponse.
De 52-jarige Holtkamp neemt ruim 25 jaar aan (internationale) ervaring op het gebied van marketing-, onderzoeks- en salesmanagement mee naar MarketResponse. De afgelopen zeven jaar was ze werkzaam voor branchegenoot GfK in Duitsland, het grootste marktonderzoekbureau in Duitsland en de nummer vier wereldwijd. Daar fungeerde ze in haar meest recente rol als ‘Head of the Central Europe’ en vervulde er eerder de rol van ‘Head of the Consumer Goods, Retail, Fashion & Lifestyle verticals of Germany’.
In haar vroege loopbaan bracht Holtkamp vijf jaar door bij Kantar Millward Brown in Amsterdam, en eveneens vijf jaar bij branchegenoot Research International. Gevraagd waarom ze besloten heeft een nieuwe uitdaging bij MarketResponse aan te gaan, geeft ze aan: “MarketResponse heeft een uitstekende reputatie en combineert het aloude vakmanschap van marktonderzoek met geavanceerde en bewezen datatechnieken. Ik zie ernaar uit om MarketResponse verder te mogen begeleiden in het kwantitatieve en kwalitatieve groeiproces.”
MarketResponse is het voormalige SAMR, dat ontstond toen in 2015 marktonderzoeksbureaus SmartAgent en Market Response fuseerden. Begin dit jaar koos het bedrijf om zich weer om te dopen naar MarketResponse. Het bedrijf is onderdeel van het Amerikaanse MarketResponse International Group.
Jorgen Botermans, CEO van MarketResponse International, ziet de benoeming van Holtkamp tot Managing Director als een logische stap in het doorzetten van de internationalisering van de klantportfeuille van de Nederlandse tak. “We willen nationale en internationale opdrachtgevers een volledig portfolio aan full-service marketingdiensten aanbieden op basis van fact-based consultancy, datascience en marketing insights. Holtkamp kan bogen op een internationale carrière.”
Eerder dit jaar nam MarketResponse data-analysespecialist 4orange over en B2B-dataspecialist RealTime Lead.