Marktlink begeleidt MarketResponse bij belang in 4orange

10 maart 2020 Consultancy.nl
Profiel
Meer nieuws over

Twee maanden na zijn participatie in B2B-dataspecialist RealTime Lead, heeft MarketResponse een belang van 85% verworven in 4orange, een bedrijf dat zich bezighoudt met klantinformatie en marketinginfrastructuur.

De gesloten deal maakt deel uit van de bredere buy-and-build-strategie van MarketResponse, een Amerikaans marktonderzoeksbureau dat wereldwijd opereert vanuit diverse labels. In Nederland is het bedrijf sinds kort weer actief als MarketResponse, na de afgelopen vijf jaar op de markt actief te zijn geweest onder de naam SAMR.

“MarketResponse is een bedrijf met een duidelijke visie en wil groeien”, zegt Wessel van Huizen van fusie- en overnamespecialist Marktlink, de dealmaker die het bedrijf heeft geholpen bij het sluiten van de overeenkomst met 4orange.

Marktlink begeleidt MarketResponse bij belang in 4orange

4orange is een specialist in klantinformatie en marketinginfrastructuur. Het bedrijf uit Amsterdam-Zuidoost helpt zijn klanten met het opslaan en analyseren van consumentendata, met als doel het verbeteren van hun sales, marketing en customer experience. Daarnaast biedt het klanten een marketinginfrastructuur en oplossingen om dit proces te faciliteren. Het bedrijf werkt onder meer voor retailers, en heeft een specifieke brancheoplossing voor autoleasebedrijven.

Tot de klantenkring van de organisatie behoren onder meer Hero, Terberg Leasing en JustLease. Bij laatstgenoemde hielp 4orange met het vergroten van de inzichten in klantinformatie en met het vertalen daarvan naar commerciële kansen, waaronder het uitrollen van nieuwe/verbeterde online diensten en het evalueren van campagnes. 

Jorgen Botermans, algemeen directeur van MarketResponse, geeft aan dat de overname past bij de ambitie van het bedrijf “om een volledig portfolio aan full service marketingdiensten te bieden”. Hij doelt hiermee op de groeiende vraag van opdrachtgevers naar niet alleen marketinginzichten, maar ook fact-based consultancy, data science en marketingoplossingen.

4orange, dat wordt geleid door directeur Shantia Farshidzad, blijft de komende periode zijn dienstverlening onder de eigen merknaam aanbieden. Op korte termijn worden geïntegreerde multidisciplinaire teams samengesteld om klanten optimaal te laten profiteren van de gecombineerde expertise en het brede productportfolio.