Wepublic groeit verder met drie nieuwe junior adviseurs
Wepublic blijft ondanks de coronacrisis gestaag doorgroeien. In augustus zijn drie junior adviseurs aan het team toegevoegd, waarmee het Amsterdams adviesbureau nu 34 medewerkers telt.
Hein Greven, een partner bij Wepublic, geeft aan dat het bedrijf zijn continue groei voor een groot deel te danken heeft aan zijn focus op het leveren van toegevoegde waarde: “Juist in deze coronatijden ligt de nadruk op de mouwen opstropen en resultaten boeken.”
Sinds de start van het kantoor in 2013 richt het adviesbedrijf zich naar eigen zeggen op het “realiseren van concrete resultaten”.
Wat ook meespeelt is dat thema’s als communicatie, stakeholdermanagement en public affairs steeds belangrijker worden in de publieke arena. Overheden en instanties dienen te blijven communiceren hoe zij zich aan de crisis aanpassen, tal van partijen zien zich genoodzaakt om impopulaire besluiten te nemen en moeten daarom aandacht geven aan hoe die besluiten de publieke opinie beïnvloeden, en overheden moeten op hun beurt een strakke vinger aan de pols houden als het er om gaat hoe het sentiment en gedrag van klanten verandert door alle ontwikkelingen.
Wepublic helpt klanten ook op het gebied van crisiscommunicatie – zo hielp het recent een onderwijsinstelling met het naar buiten brengen van een juridische fout met grote gevolgen – of bijvoorbeeld met lobbydiensten richting beleidsbepalers in Den Haag, Brussel en lokale besturen.
“Ons bureau maakt een mooie ontwikkeling door. We zijn daarom blij met de aansluiting van Bas, Estelle en Joris”, zegt Greven. Alle drie aanwinsten zijn gestart in de rol van junior adviseur:
Bas van den Berg (1995) gaat zich richten op public affairs-vraagstukken. Hij heeft onlangs de master Europees beleid afgerond aan de Vrije Universiteit Amsterdam en liep tot voor kort stage bij VVD Internationaal te Den Haag. Hij gaat bij Wepublic opdrachtgevers helpen bij het inspelen op ontwikkelingen, kansen en bedreigingen die voortkomen uit politiek-maatschappelijke veranderingen en politieke besluitvorming.
Ook Joris Mansour (1993) is onderdeel van de public affairs-praktijk. Hiervoor deed hij onder meer politieke ervaring op in Brussel als trainee bij de European External Action Service (EEAS). Eerder rondde hij twee masters af: Encyclopedie en Filosofie van het Recht in Leiden en Diplomacy and International Public Function in Barcelona.
Estelle Cool (1992) gaat zich richten op corporate communicatie en reputatiemanagement. Eerdere ervaring heeft ze als communicatieadviseur opgedaan bij Schuttelaar & Partners. Voor verscheidene klanten heeft ze daar communicatiestrategieën ontwikkeld en de public relations verzorgd. Cool heeft een master in Corporate Communication van de Universiteit van Amsterdam op zak.
In de zomer zijn ook Marijn van den Meiracker, Minke Groeneveld en Frederik van Til gestart bij Wepublic. Zij werken naast hun studie parttime bij het bureau met een focus op de stakeholder intelligence-dienstverlening.