RTLZ langs bij managementadviesbureau Boer & Croon
Managementadviesbureau Boer & Croon was recent te zien in het programma ‘How it’s done’ van zakelijk nieuwsplatform RTL Z. Partner Jaap Heeringa vertelde de kijkers wat Boer & Croon doet en wat het bedrijf uniek maakt.
“Boer & Croon is een managementbureau dat zich focust op transformatie- en executievraagstukken. Wij zijn gespecialiseerd in het realiseren van doelstellingen en KPI’s van bedrijven. Daarvoor zetten wij mensen in met specifieke competenties, die natuurlijk ook kennis en methodologie met zich meebrengen om een transformatie te realiseren”, zegt Jaap Heeringa, die eind 2016 begon bij Boer & Croon als jongste partner ooit.
Heeringa legt uit bij wat voor soort organisaties de professionals van Boer & Croon verbeteringen realiseren: “Ons klantprotfolio is heel divers: zo helpen we hele kleine bedrijven, maar over het algemeen gaat het om organisaties met een omzet tussen de €100 miljoen en de €2 miljard. Daarnaast ondersteunen we ook publieke instellingen. We doen bijvoorbeeld veel in de zorg, we doen veel in onderwijs, maar ook verlenen we onze diensten aan Nederlandse overheden.”
De partner licht toe op welke manier Boer & Croon te werk gaat: “Het liefst werken we samen met de klant. Onze teams zitten ook op de werkvloer van de klant, kleden en gedragen zich zoals de klant en hebben vaak een e-mailadres van de klant. Dit alles doen we op deze manier omdat we geloven dat het realiseren van veranderingen het best gaat van binnenuit. Met andere woorden: wie maakt het verschil op het veld, de voetballer of de coach aan de zijlijn? Dat blijft een discussie maar wij geloven in de combinatie van expertises.”
“Onze klanten hebben vaak wel een strategie voor ogen”, gaat Heeringa verder. “Soms is dat nog niet helemaal concreet. Het kan gaan om een richting. Bijvoorbeeld de ambitie om te groeien in een bepaald land. Nou, daar hebben wij verschillende specialisten en methodologieën voor waarmee we aan de slag gaan. Die gaan altijd zo snel mogelijk met klanten in gesprek om hun hulpvraag te concretiseren. Ze vragen dan bijvoorbeeld in welk land de klant zou willen groeien en op welke manier. En aan de hand daarvan gaan we aan de slag.”
Tot slot geeft Heeringa aan dat een van de grootste uitdaging vandaag de dag bestaat uit het vinden van nieuw talent dat bijdraagt aan de missie van Boer & Croon: “Wij selecteren mensen natuurlijk op competenties. Daarnaast bieden we ze ook een leerpakket. Zo bieden we young professionals zes jaar aan ontwikkeling in drie jaar tijd. Dat doen we door ze in een heel zwaar opleidingsprogramma te plaatsen, waarin ze zichzelf individueel ontwikkelen maar ook leren wat het belang van samenwerken is. Dat maakt wat wij young professionals hebben te bieden betrekkelijk uniek.”