De 10 bedrijven met de beste digitale customer experience

24 december 2019 Consultancy.nl 1 min. leestijd

Onderzoek van BearingPoint heeft in kaart gebracht welke bedrijven in Nederland consumenten de beste digitale customer service bieden.

Om tot hun conclusies te komen, keken de onderzoekers naar tal van factoren die van belang zijn voor consumenten tijdens zowel hun fysieke als online aankopen. Zo werden factoren als een mobile-responsive website, de beschikking over een app, de beschikbaarheid van producten op de site en gepersonaliseerde marketing onder de loep genomen voor 60 grote retailers van Nederlandse bodem. 

De top drie bestaat uit winkelconcern HEMA, marktplaats Bol.com en lingeriemerk Hunkemöller. HEMA prijkt bovenaan de lijst, vanwege de uitstekende e-commerce ervaring die het biedt. De functionaliteiten, het ontwerp van de website en de mobiele applicatie dragen het e-commerce platform, dat een goede call-to-action biedt aan klanten om de producten te kopen.

Bol.com en Hunkemöller, scoren vooral goed vanwege de manier waarop zij hun marketing personaliseren naar de wensen van de klant, zo blijkt uit het onderzoek.

De 10 koplopers:

1. HEMA
2. Bol.com
3. Hunkemöller
4. Coolblue
5. G-Star
6. Wehkamp
7. MediaMarkt
8. IKEA
9. Ziggo
10. TUI

Volgens hetzelfde onderzoek van BearingPoint worden Nederlandse bedrijven steeds beter in de manier waarop ze hun sales & marketing digitaliseren. Toch blijft er nog volop ruimte voor verbetering, vooral omdat consumenten de lat steeds hoger leggen.