Ervaren marketeer Judith Nissen aan de slag bij SparkOptimus

04 juli 2019 Consultancy.nl 2 min. leestijd
Profiel
Meer nieuws over

Ervaren marketeer Judith Nissen is aan de slag gegaan bij digitaal consultancybureau SparkOptimus.

Nissen maakt de overstap vanuit Artefact, waar ze de afgelopen twee jaar de functie van Global Head of Brand Marketing bekleedde. In die rol was ze verantwoordelijk voor de internationale uitrol van het Artefact-merk, (trade) marketing-activiteiten en zowel de interne als externe communicatie. Artefact is een creatief- en digital marketingbureau met meer dan 1.000 medewerkers verspreid over 25+ kantoren in 19 landen.

In de periode hiervoor is Nissen betrokken geweest bij de rebranding van Artefact – het merk is ontstaan uit de fusie medio 2017 tussen het Nederlandse NetBooster en het Franse Artefact. Nissen fungeerde als Manager Marketing & Communication voor de Nederlandse landenorgansiatie. Eerder in haar loopbaan werkte ze voor sectorgenoten Dentsu Aegis Network en iProspect – bij beide partijen gaf ze leiding aan de marketingcommunicatieteams voor de Nederlandse markt.

Judith Nissen, Marketing Manager, SparkOptimus

Bij SparkOptimus, een Amsterdams adviesbureau gespecialiseerd in digitale transformatie, gaat Nissen leidinggeven aan de marketingactiviteiten voor binnen- en buitenland. In ons land werkt SparkOptimus voor grote klanten als Ikea, ING, Marks & Spencer, Heineken, Shell en Unilever. Frieda van Belle, sinds december vorig jaar partner bij SparkOptimus, over de benoeming: “Onze missie om bedrijven te helpen relevant te blijven in het digitale tijdperk willen we breder kenbaar maken in Nederland.”

Het advieskantoor, dat de afgelopen jaren snel is uitgegroeid tot een team van meer dan 90 consultants, werkt veel voor klanten in West-Europa. Ook buiten de landsgrenzen krijgt Nissen de taak om het SparkOptimus merk onder de aandacht te brengen onder potentiële opdrachtgevers. Van Belle: “Onze internationale groeiambities zijn groot. Judith’s ruime ervaring in het vak en haar energie zijn daarbij erg waardevol.”

Eerder dit jaar werd SparkOptimus door klanten verkozen tot ‘s lands beste bureau voor digitale marketing en e-business.