In gesprek met ontwikkelingsexpert Joyce Walraven van Hospitality Group

06 februari 2019 Consultancy.nl

Sinds eind 2018 is Joyce Walraven werkzaam voor Hospitality Group. De redactie van Consultancy.nl sprak met haar over haar eerste ervaringen bij het adviesbureau uit Amersfoort.

“Na ruim negen jaar actief te zijn geweest als ondernemer had ik de behoefte om weer bij een club te horen. Als zzp’er ben je een cowboy en soms ook een ‘lonely one’, weet ik uit eigen ervaring. Een jaar geleden groeide de behoefte om samen naar doelstellingen te streven, samen successen te vieren en mijn kennis en kunde te delen op het gebied van leren en ontwikkelen”, zegt Joyce Walraven, senior trainer en leer- en ontwikkelingsexpert bij Hospitality Group, een advies- en projectmanagementbureau voor hospitality, facility management, huisvesting en inkoop. De missie van het bureau is “Creating Better Places”.

Walraven laat weten dat ze in haar zoektocht naar nieuwe mogelijkheden tot samenwerking weloverwogen voor Hospitality Group heeft gekozen: “De functieomschrijving paste als een op maat gesneden jas. De gesprekken met Heleen RuysSandy Brouwer en Inge de Bekker waren voor mij doorslaggevend. De scherpte, openheid en positieve mindset voelden als herkenbaar en meer dan de moeite waard om mijn eigen bedrijf voor op te geven. Want dat doe je ook niet zomaar.”

In gesprek met ontwikkelingsexpert Joyce Walraven van Hospitality GroupInmiddels is Walraven circa drie maanden actief voor het adviesbureau. Ze zegt zich na deze betrekkelijke korte periode al aardig thuis te voelen: “Het is een vertrouwenscultuur. Dat is uniek want ik ben als een buffel voor de leeuwen gegooid, maar dat is ook een geweldig gevoel en dat was een blijk van waardering voor wie ik ben. Ik heb tussen alle opdrachten door met veel collegae gesproken. We gaan echt voor samen. Buffelen, wat hard werken betekent in Hospitality Group-taal, bevalt mij prima: ik kijk uit naar de volgende uitdagingen.” 

Elke dag leren

Binnen Hospitality Group houdt Walraven zich onder andere bezig met het ontwikkelen en uitvoeren van leer- ontwikkelingsprogramma’s. “Deze programma’s staan altijd in het teken van hospitality”, licht ze toe: “Al ben ik er in deze drie maanden wel achter gekomen dat hospitality een breed ontwikkelingsgebied is. Daarnaast moet het natuurlijk ook enigszins in je DNA zitten.”

Walraven vervolgt: “Terugkomend op wat ik precies doe: mensen uitdagen om te leren en het geleerde te gebruiken voor zichzelf en de organisatie. Momenteel train ik bijvoorbeeld samen met ons team Training & Development 600 operationele medewerkers bij een overheidsorganisatie. Het doel is te komen tot een aansprekende en uniforme klantbeleving waarin een gastvrije houding centraal staat. Daarnaast ontwikkelen we bij een van de grootste retailers van de wereld een praktisch uitvoerbaar hospitality-programma.”

“Rond de 70% leren we tijdens het werk. Daarom vraag ik mij vaak af: waarom maken we er geen sport van om dit iedere dag bewust te doen? Dat komt naar mijn idee het innovatieproces binnen een organisatie ten goede. Daarnaast kunnen mensen het geleerde gebruiken om hun persoonlijke ambitie te bereiken”, vertelt Walraven. “Want iedereen wordt uiteindelijk blij van een bewuste ontwikkelingsstap. ‘A learning a day’ maakt slimmer, gelukkiger en bewuster. Daar ga ik persoonlijk voor en dat wens ik iedereen toe in dit jaar. Daarom zou ik de lezer van dit artikel graag willen vragen: ‘Wat heb jij vandaag geleerd?’”, besluit de ontwikkelingsexpert. 

Lees ookHospitality Group helpt Heineken met nieuw werkconcept.


×
×
A.T. Kearney Accenture ACE Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Avantage Reply B&A Bain & Company Baker Tilly BCG Platinion BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Management Bolster Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy Buitenhuis Advies buro C5 Bvolve Capgemini Invent Centric Cmotions COMATCH Conclusion Connective Payments Considerati Count & Cooper De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Digital Power Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting EY EY-Parthenon Finavista Finext First Consulting Flowant flowresulting Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hermes | Partners Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Consulting & Interim Improven InContext innergo INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants JBR JBR Interim Executives Kirkman Company Korn Ferry KplusV KPMG KPN ICT Consulting Kruger KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnitude Consulting Magnus Marktlink Mazars McKinsey & Company Mercer Methis Consulting METRI Mitopics MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group OrangeX Ordina Oxyma p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy PBLQ People Change PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners PwC Qhuba Quantics Quint Wellington Redwood Quintop Raad van Toekomst RevelX RGP Rijnconsult Roland Berger Salvéos Schaekel & Partners Schuberg Philis SeederDeBoer Sia Partners Significant Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Strategy Development Partners Strategy& Student Consultancy Group Summiteers Supply Value Symbol Synechron Business Consulting TEN HAVE Change Management The Next Organization Turner TWST Twynstra Gudde UMS Group UniPartners UPD Van Oers Corporate Finance Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Voogt Pijl & Partners Wielinq Willis Towers Watson WIN Yellowtail YGroup YNNO Young Advisory Group Zanders Zestgroup