UPD voegt twee experts in continu verbeteren toe aan onderwijsteam

29 oktober 2018 Consultancy.nl
Profiel
Meer nieuws over

UPD heeft twee nieuwe verbeterspecialisten toegevoegd aan het onderwijsteam: Lejla Brouwer-Hadzialić en Lilian Jansen gaan zich de komende jaren focussen op duurzame kwaliteitsverbetering bij onderwijsinstellingen in Nederland. Met de aanstelling speelt UPD in op de groeiende vraag naar professionals die gespecialiseerd zijn in agile- en lean-transformatie binnen de onderwijswereld.

Lejla Brouwer-Hadzialić is de afgelopen ruim zeven jaar in rollen als docent, projectmanager en onderzoeker werkzaam geweest voor de Hogeschool Arnhem en Nijmegen (HAN). Ze kan bogen op uitgebreide ervaring op het snijvlak van lean, agile en continu verbeteren. Eerder was ze binnen de hogeschool jarenlang actief als Hoofd Student Services en als beleidsadviseur (Student Support Services). Lilian Jansen is een ervaren Lean-consultant en -trainer.

Joris van de Lindeloof, directeur bij UPD, zegt over de versterking van het team: “Ik ben erg blij dat we Lejla en Lilian aan boord hebben. In deze snel veranderende wereld is het niet alleen voor onderwijsinstellingen essentieel om wendbaar te zijn, ook wij moeten meebewegen. Met de expertise en ervaring van zowel Lejla als Lilian kunnen we blijven voldoen aan de groeiende vraag naar continu verbeteren en vernieuwen binnen het onderwijs.” 

UPD voegt twee experts in continu verbeteren toe aan onderwijsteam

Continu verbeteren bij onderwijsinstellingen

De afgelopen vier jaar is UPD sterk gegroeid. Waar er in 2014 circa twintig professionals onder contract stonden, steeg dit aantal in 2018 naar bijna zeventig. “Noodzakelijk”, stelt Van de Lindeloof: “Willen we als bedrijf groeien en voldoen aan de klantvraag dan moeten we ook investeren in personeel, kwalitatief én kwantitatief.” Hij voegt toe: “Wij hebben als missie om mensen, teams en organisaties vanuit hun eigen kracht blijvend te verbeteren en te vernieuwen zodat mensen en de samenleving wendbaar, slagvaardig en toekomstbestendig worden. Door een permanente cultuur van continu verbeteren te creëren bij onderwijsinstellingen gaat de kwaliteit van het onderwijs omhoog waardoor studenten beter zijn voorbereid op de toekomst en de opleiding beter aansluit op de behoefte van de arbeidsmarkt.“

De afgelopen jaren heeft UPD, voorheen UNC Plus Delta, bij meer dan 200 teams verbeterprojecten begeleid, met onder andere “betere rendementen en hogere studententevredenheid als resultaat”, vervolgt Van de Lindeloof: “Om de kwaliteit van onze diensten te waarborgen is het zaak dat we over goede specialisten op het gebied van continu verbeteren beschikken. Lejla en Lilian, en alle ervaring uit de onderwijssector die zij meebrengen, zijn dan ook een geweldige toevoeging aan ons onderwijsteam.” 

Eerder dit jaar lanceerde UPD The Spark. Het netwerk heeft als centrale doelstelling om gelijkgezinde verbeteraars samen te brengen zodat zij elkaar verder kunnen helpen – met kennis, tools en inspiratie. Met The Spark, “een grootschalig verbeternetwerk voor agile en lean professionals die de behoefte hebben om morgen iets beter te presteren dan vandaag”, heeftl UPD de ambitie om het grootste verbeternetwerk van Nederland te worden.