We Accelerate People fuseert twee ICT-adviesbedrijven tot Nextview

18 januari 2018 Consultancy.nl

Zakelijk dienstverlener We Accelerate People heeft twee van haar labels gefuseerd. SAP-specialist The Next View en Salesforce-partner Beethree bundelen hun activiteiten en gaan samen verder onder de naam Nextview. Met meer dan honderd professionals behoort Nextview tot een van de grotere adviesbedrijven specifiek gericht op technologie-consultancy en managed services.

The Next View werd opgericht in 2009 en is een IT-consultancy die zich volledig toelegt op SAP-diensten. Het bedrijf ondersteunt SAP-implementaties, bouwt en levert SAP-oplossingen, is gespecialiseerd in SAP Big Data, SAP Cloud & Apps en SAP Security, en ondersteunt klanten met managed services. The Next View is de afgelopen jaren snel gegroeid - in 2013, 2014, 2015 en 2016 werd het bedrijf erkend als een van de snelst groeiende bedrijven in Nederland door Het Financieele Dagblad (FD Gazellen award).

Beethree werd opgericht in 2013 en is sindsdien uitgegroeid tot Platinum Salesforce Consulting Partner. Ook Beethree groeit hard, getuige ook de FD Gazelle-award die het in 2016 ontving. Het bedrijf ondersteunt klanten met end-to-end Salesforce-diensten, maar biedt ook expertise in design thinking voor digitale Salesfore-strategieën, agile en scrum.

Door de krachtenbundeling telt het nieuwe bedrijf, dat de naam Nextview heeft gekregen, meer dan honderd medewerkers en bedient het vooral grootzakelijke klanten binnen het retail-, banken-, productie-, transport- en nutssegment. Tot het klantportfolio behoren onder andere namen als Wehkamp, ABN AMRO, ProRail en Alliander.

The Next View en Beethree worden Nextview

The Next View en Beethree worden Nextview

De samensmelting van de twee bedrijven vormt een omkering van de ontwikkeling die nog maar drie jaar geleden plaatsvond, toen We Accelerate People juist koos voor een aparte strategie voor de twee specialisten. Begin 2015 besloot The Next View namelijk om de Salesforce-activiteiten, waaronder die voor de klanten NS, Enexis en Philips, af te stoten aan Beethree. Destijds zei Peter Bakker, algemeen directeur van Beethree, daarover: “Het besluit van The Next View om zich alleen op de SAP-markt te gaan richten, viel samen met de verbreding die wij met Beethree willen bereiken. Met de ervaring van The Next View kunnen we klanten complete oplossingen leveren.”

Gevraagd naar waarom We Accelerate People drie jaar later terugkeert naar een geïntegreerde strategie zegt Jeroen Schaling, Marketing directeur van Nextview, dat het samenbrengen tot één nieuw merk ertoe leidt dat de organisatie effectiever en daadkrachtiger wordt. "Sinds 2015 is de holding meer dan verdubbeld. Met de huidige groeisnelheid en ook met het oog op internationale groei bleek de structuur met verschillende merken, echter te complex. Daarom hebben we ervoor gekozen om alles samen te brengen onder één nieuw merk, waardoor onze organisatie sterk vereenvoudigt en ook direct een stuk schaalbaarder wordt!"

Als gevolg van de rebranding verdwijnt het merk We Accelerate People van het toneel: "het 'moederbedrijf' heet nu ook Nextview," aldus Schaling. Naast het voormalige The Next View en Beethree, is Nextview tevens het moederbedrijf van Remiqz (een bedrijf dat zich specialiseert in data-analytics voor de voetbalbranche) en 369 method (focus op ‘employee engagement’). Growtivity (een techbedrijf voor de zorgsector) en Creative companion (een boutique gericht op design thinking en service design) maken niet langer deel uit van de holding.

Huub Waterval, CEO van het nieuwe merk, wijst op de voordelen die de combinatie tussen design (thinking) en technologie kan hebben voor de dienstverlening. Deze gedachte ligt ook aan de basis van de keuze van het bedrijf voor de slogan ‘the design and tech firm’.

Quote - Huub Waterval

Een B Corp

De topman benadrukt daarnaast vooral hoe het de ambitie van Nextview is om bij te dragen aan een betere wereld: “Wij geloven dat we als bedrijf meer verantwoordelijkheden hebben dan alleen naar onze aandeelhouders. Daarom maken wij als Nextview graag het verschil en zetten we onze business in als ‘force for good’. We inspireren onze klanten en partners om hetzelfde te doen, en dragen zo bij aan een wereld waar people, planet en profit bij elkaar komen”.

Waterval doelt hiermee op de inspanningen die het bedrijf doet om een positieve impact te hebben op mens en maatschappij. Zo is Nextview partner en aandeelhouder van de stichting Plastic Whale, die zich inzet om water vrij te maken van plastic afval. Ook is Nextview mede-initiatiefnemer van de stichting DesignWeek@School, die scholen op een leuke en uitdagende manier laat kennismaken met 21e eeuwse vaardigheden zoals programmeren, computational thinking en design thinking. Ook voor de eigen mensen wordt goed gezorgd – The Next View werd afgelopen jaar verkozen tot een van de 50 beste werkgevers van ons land. 

Het bedrijf is in 2017 bovendien door een internationaal instituut erkend als een zogeheten B-Corp, wat aangeeft dat het een toonaangevende sociale onderneming is. "Als gecertificeerde B Corp stelt Nextview zich ten doel om voor haar klanten een positieve impact te creëren", aldus Waterval.

Nextview is gevestigd in het Design Thinking Center in Amsterdam, dat in 2016 door The Next View werd gelanceerd. Het Design Thinking Center heeft sinds de opening al meer dan 350 verschillende klanten en meer dan 7.000 gasten mogen begeleiden bij Design Thinking-sessies. Daarmee is het volgens de oprichters het grootste Design Thinking Center van Nederland.

Nieuws

Meer nieuws over