Wouter Jacobs en Gratiëlla Schippers naar onderzoeksbureau Panteia
Onderzoeksbureau Panteia heeft de afgelopen maanden zijn team marktonderzoek uitgebreid met twee nieuwe professionals. Wouter Jacobs is aan de slag gegaan als Senior Marktonderzoeker en Projectleider, terwijl Gratiëlla Schippers is begonnen in de rol van Marktonderzoeker.
In september is Wouter Jacobs in dienst getreden bij Panteia, een advies- en onderzoeksbureau voor dat zich specialiseert in markt-, economisch-, beleids- en transportonderzoek. Voordat Jacobs zich bij het adviesbureau aansloot, was hij ruim anderhalf jaar als adjunct-uitgever werkzaam voor het lokale Utrechtse nieuwsplatform DUIC en daarvoor een jaar als Research Manager voor marktonderzoeker GfK. Van 1999 tot medio 2013 was Jacobs in dienst bij het in Leusden gevestigde marktonderzoekbureau SAMR (voorheen MarketResponse), dat recent nog M&A onderzoek verrichte voor Marktlink.
Hij begon daar als trainee en groeide uiteindelijk door naar de rol van Business Unit Manager. In die laatste functie was hij commercieel en adviesinhoudelijk verantwoordelijk voor SAMR’s verzekeringsaccounts en stond hij aan het hoofd van een team van tien research- en dataconsultants. Klanten die hij heeft bediend zijn onder meer Achmea, Interpolis, ABN AMRO, Sara Lee, Unilever, Heinz, FrieslandCampina, IKEA en Ziggo. Jacobs studeerde Agroproductkunde in Velp en Levensmiddelentechnologie in Wageningen.
Panteia laat weten blij te zijn met de kwaliteit die Jacobs toevoegt aan het marketingteam van het onderzoeksbureau: “Wouter is bekend met alle facetten van het marktonderzoek en is gespecialiseerd in effectiviteit van communicatie, branding, klanttevredenheid en klantbeleving. Onderzoek is volgens hem geen doel op zich maar een middel om groei en verbetering te realiseren.”
Sinds oktober is ook Gratiëlla Schippers onderdeel van het marketingteam van Panteia. Schippers heeft vanuit haar vorige functie als Research Analyst bij Reputation Institute ruim vijf jaar ervaring in het opzetten en uitvoeren van (internationale) marktonderzoeksprojecten voor het bedrijfsleven, brancheorganisaties en (semi-)overheidsorganisaties. Voorafgaand aan haar tijd bij Reputation Institute doorliep ze enkele korte dienstverbanden, waaronder twee maanden als Business Analyst voor Clear Channel Hillenaar en zeven maanden als Market/Labor Martket Analyst voor Intelligence Group.
Eerder was ze in het kader van haar afstudeerstage vijf maanden actief voor de Rechtbank Rotterdam. Deze stage doorliep ze ter afronding van haar masteropleiding Labor, Organisation & Management, die ze volgde aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en in 2011 cum laude wist te voltooien. Eerder doorliep Schippers al succesvol de bachelor Sociologie aan dezelfde universiteit.
Ook Schippers brengt volgens Panteia de nodige ervaring en expertise met zich mee: “Haar specialisatie ligt in kwantitatieve onderzoeksmethoden en data-analyse. Onderzoeksprojecten heeft zij gedraaid op het gebied van imago, reputatie en communicatie voor bedrijven uit verscheidene branches zoals Aegon, ProRail, FrieslandCampina, PostNL, Liberty Global, ING en KPN.”