Marktonderzoeksbureau verhuist kantoor week lang naar het strand

01 juli 2016 Consultancy.nl

Marktonderzoeksbureau C2B gaat volgende week vijf dagen lang vanuit twee strandhuisjes in Wijk aan Zee gratis onderzoeksadvies leveren. Met de ludieke, maar ook serieuze actie, wil C2B het bedrijfsleven op unieke manier bedanken voor de steun in de afgelopen jaren.

Gevestigd in Amsterdam is C2B een jong marktonderzoeksbureau dat opdrachtgevers helpt met onder andere marktonderzoek, (interactieve) marketingcampagnes, en tal van oplossingen op het snijvlak van social marketing en -media. Sinds de oprichting is het team van professionals bij C2B, dat zich richt op het creëren van betrokkenheid en impact bij campagnes, onderzoek en social media, uitgegroeid naar tien en heeft het bureau een goede reputatie in de markt weten op te bouwen. Zo wist C2B diverse awards in de wacht te slepen, waaronder die van ‘Beste Marketingboek’ (door platform innovatie in Marketing) en van ‘Beste Marketing campagne’ (tijdens de Dutch Interactive Awards). 

C2B laat weten trots te zijn op de groei van de afgelopen jaren en op de verkregen waardering vanuit de markt, en is bovendien dankbaar voor alle steun die zij de afgelopen periode vanuit het bedrijfsleven heeft gekregen. Vandaar dat C2B besloten heeft tot een ludieke actie om hun dank uit te spreken. Tussen 4 en 8 juli zal C2B zijn kantoor voor vijf dagen verhuizen naar het strand van Wijk aan Zee. Hier zijn twee strandhuisjes van aanzeeslapen.nl verbouwd tot tijdelijke werkplek, van waaruit het gehele C2B team 'free of charge' zal gaan werken aan uiteenlopende marktonderzoeksuitdagingen van opdrachtgevers.

Marktonderzoeksbureau verhuist kantoor week lang naar het strand

Voor de actie roept het Amsterdamse social marketingbureau onderzoekers en marketeers op om met uitdagende vraagstukken te komen, waar het team van C2B kosteloos aan kan werken. Robert van Meer, partner bij C2B, licht toe: “Vijf dagen lang gaan we potdicht en zitten we op het strand. We gaan geen seconde genieten (misschien een klein beetje dan), want elke dag willen we topwerk afleveren aan een willekeurige marketeer of onderzoeker die ons een challenge toestuurt.”

Tim Meuleman, partner bij C2B, vult aan: “Met een Jeep halen we iedere dag de nieuwe challenger* op voor de briefing. En aan het einde van de dag opnieuw, om het werk te presenteren. Uiteraard met een koud witbiertje in de hand. De laatste dag denkt C2B na over een uitdaging van een stichting/goed doel. Bij het ludieke initiatief zal C2B door enkele organisaties ondersteund worden. Naast de werkplekken, aangeboden door aanzeeslapen.nl, zal bijvoorbeeld SPAR supermarkten iedere dag de benodigde boodschappen leveren aan het team.

Gratis advies?

Het is niet de eerste keer dat een bureau (op een unieke locatie) gratis advies verzorgt. Zo opende Adviestalent vorig jaar bijvoorbeeld een pop-up kantoor in Groningen, om met lokale partners, overheden en burgers te werken aan maatschappelijke thema’s. Een ander voorbeeld van pro bono advies – voor het goede doel – gaf vorig jaar IG&H Consulting & Interim, dat in het kader van hun MVO inspanningen het evenement Pro Bono Consulting lanceerde, waarbij 24 ervaren consultants 24 uur samen pro bono werkten aan een case voor KWF Kankerbestrijding. 

* Elke onderzoeker/marketeer met een actuele vraag of concrete briefing kon deze insturen, waarna er uiteindelijk vijf initiatieven werden gekozen. De gekozen uitdagers kunnen de ins en outs van de briefing persoonlijk toelichten en de kantoren op het strand zelf ervaren.


Meer nieuws over
×
×
Accenture ACE Company Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius AevesBenefit Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arlande Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Bain & Company Baker Tilly BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bewegin Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Management BOLD Bolster Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy Buitenhuis Advies buro C5 Bvolve Capgemini Invent Cegeka Consulting Cmotions COMATCH Conclusion Count & Cooper CPMview De Issuemakers De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Digital Power Dimensys Drijver en Partners Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting Eurekon EY EY-Parthenon Finext First Consulting Flowant flowresulting Fronteer FTE Groep FTE Improvery Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hogenhouck m&a Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Improven innergo INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants Itility JBR JBR Interim Executives Kearney Kirkman Company Korn Ferry KplusV KPMG Kruger Kurtosis KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnus Marktlink Mazars McKinsey & Company Mercer METRI MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group NEWCRAFT Ngenious Node1 Oliver Wyman OrangeX Ordina Organize Agile p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy People Change PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners Prowareness PwC Quint Quintop Raad van Toekomst RedFoxBlue ResidentieProfs Rijnconsult Riverwise Roland Berger Salvéos Schaekel & Partners SeederDeBoer Sia Partners Significant Groep Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Staffing MS Strategy& Student Consultancy Group Summiteers Supply Value Symbol Synechron The Next Organization TIC Advisory Trevian Turner TWST TwynstraGudde UMS Group UniPartners UPD Van Oers Corporate Finance Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Volt Strategy Voogt Pijl & Partners WIN Xebia Yellowtail YGroup YNNO Young Advisory Group YourConnector Zanders Zestgroup