Marktonderzoeksbureau verhuist kantoor week lang naar het strand
Marktonderzoeksbureau C2B gaat volgende week vijf dagen lang vanuit twee strandhuisjes in Wijk aan Zee gratis onderzoeksadvies leveren. Met de ludieke, maar ook serieuze actie, wil C2B het bedrijfsleven op unieke manier bedanken voor de steun in de afgelopen jaren.
Gevestigd in Amsterdam is C2B een jong marktonderzoeksbureau dat opdrachtgevers helpt met onder andere marktonderzoek, (interactieve) marketingcampagnes, en tal van oplossingen op het snijvlak van social marketing en -media. Sinds de oprichting is het team van professionals bij C2B, dat zich richt op het creëren van betrokkenheid en impact bij campagnes, onderzoek en social media, uitgegroeid naar tien en heeft het bureau een goede reputatie in de markt weten op te bouwen. Zo wist C2B diverse awards in de wacht te slepen, waaronder die van ‘Beste Marketingboek’ (door platform innovatie in Marketing) en van ‘Beste Marketing campagne’ (tijdens de Dutch Interactive Awards).
C2B laat weten trots te zijn op de groei van de afgelopen jaren en op de verkregen waardering vanuit de markt, en is bovendien dankbaar voor alle steun die zij de afgelopen periode vanuit het bedrijfsleven heeft gekregen. Vandaar dat C2B besloten heeft tot een ludieke actie om hun dank uit te spreken. Tussen 4 en 8 juli zal C2B zijn kantoor voor vijf dagen verhuizen naar het strand van Wijk aan Zee. Hier zijn twee strandhuisjes van aanzeeslapen.nl verbouwd tot tijdelijke werkplek, van waaruit het gehele C2B team 'free of charge' zal gaan werken aan uiteenlopende marktonderzoeksuitdagingen van opdrachtgevers.
Voor de actie roept het Amsterdamse social marketingbureau onderzoekers en marketeers op om met uitdagende vraagstukken te komen, waar het team van C2B kosteloos aan kan werken. Robert van Meer, partner bij C2B, licht toe: “Vijf dagen lang gaan we potdicht en zitten we op het strand. We gaan geen seconde genieten (misschien een klein beetje dan), want elke dag willen we topwerk afleveren aan een willekeurige marketeer of onderzoeker die ons een challenge toestuurt.”
Tim Meuleman, partner bij C2B, vult aan: “Met een Jeep halen we iedere dag de nieuwe challenger* op voor de briefing. En aan het einde van de dag opnieuw, om het werk te presenteren. Uiteraard met een koud witbiertje in de hand.” De laatste dag denkt C2B na over een uitdaging van een stichting/goed doel. Bij het ludieke initiatief zal C2B door enkele organisaties ondersteund worden. Naast de werkplekken, aangeboden door aanzeeslapen.nl, zal bijvoorbeeld SPAR supermarkten iedere dag de benodigde boodschappen leveren aan het team.
Gratis advies?
Het is niet de eerste keer dat een bureau (op een unieke locatie) gratis advies verzorgt. Zo opende Adviestalent vorig jaar bijvoorbeeld een pop-up kantoor in Groningen, om met lokale partners, overheden en burgers te werken aan maatschappelijke thema’s. Een ander voorbeeld van pro bono advies – voor het goede doel – gaf vorig jaar IG&H Consulting & Interim, dat in het kader van hun MVO inspanningen het evenement Pro Bono Consulting lanceerde, waarbij 24 ervaren consultants 24 uur samen pro bono werkten aan een case voor KWF Kankerbestrijding.
* Elke onderzoeker/marketeer met een actuele vraag of concrete briefing kon deze insturen, waarna er uiteindelijk vijf initiatieven werden gekozen. De gekozen uitdagers kunnen de ins en outs van de briefing persoonlijk toelichten en de kantoren op het strand zelf ervaren.