17 bureaus partner van Mobile World Congress 2015
Gisteren vond de kick-off van het Mobile World Congress plaats in Barcelona. Meer dan duizend leidinggevenden en professionals uit het bredere mobiele ecosysteem zijn naar Barcelona, Spanje, afgereisd om op de hoogte te blijven van de laatste trends en ontwikkelingen in de industrie. 17 consultancybureaus hebben zich opgegeven als sponsor en/of exposerende partner van het evenement.
Ieder jaar organiseert de GSMA – een vereniging die bijna 800 operatoren wereldwijd en meer dan 250 bedrijven in het bredere mobiele ecosysteem representeert – het Mobile World Congress (MWC). Het evenement is de laatste jaren uitgegroeid tot een van de grootste leidende congressen in telecom en mobiele omgeving ter wereld. Het evenement omvat dit jaar onder andere een verzameling van hoofdgedachten en panel discussies, een product-, consultancy- en technologie tentoonstelling met meer dan 1.900 exposanten. Ook is er dit jaar een special sub-sectie, ‘4YFN’, gefocust op start-ups en investeerders.
Het centrale thema dit jaar voor het 3-daagse evenement luidt: ‘The Edge of Innovation’, gerelateerd aan het feit dat veel van ’s werelds grootste technologische doorbraken voortgedreven worden door innovaties uit de mobiele communicatie industrie. Van wearables tot ‘connected’ auto’s en huizen, staat mobiele technologie in het hart van verbinding en innovatie. Een aantal grote namen in de industrie staan klaar om hun uitgangspunten te presenteren, waaronder Facebook oprichter Mark Zuckerberg, Deutsche Telekom CEO Timotheus Höttges, Ericsson CEO Hans Vestberg, Telefónica CEO César Alierta en Wikipedia oprichter Jimmy Wales.
Consultancybureaus op MWC
Voor consultancybureaus biedt het evenement een ideaal moment om hun thought leadership te presenteren, om van de best practices van andere experts uit het veld te leren, en om in contact te komen met de leiders in de mobiele industrie. Dit jaar hebben drie bureaus zich aan het evenement verbonden als hoofdsponsor en partner van het Mobile World Congress: EY, IBM en Tata Consultancy Services, het snelste groeiende merk in het wereldwijde IT-diensten landschap.
Daarnaast hebben veertien consultancybureaud de kans aangegrepen om hun expertise en diensten op de exhibitie ten toon te stellen, waaronder strategie consultancies McKinsey en BCG, grote dienstverleners als Accenture, Altran en Atos en Big Four bureaus Deloitte en PwC.
Bovenop de adviesbureaus die formeel vertegenwoordigd zijn op MWC, zijn tientallen zo niet honderden consultants van over de hele wereld afgereisd om het congres bij te wonen. Zij zijn gretig om te leren over de toekomst van de industrie en in contact te komen met (potentiële klanten), en een paar gelukkige bezoekers zijn zelfs uitgenodigd voor het officiële MWC feest (vannacht) in The Italian Pavilion, Fira Montjuïc in Barcelona.