A.T. Kearney opent nieuw kantoor in Istanbul Turkije

29 juli 2011 Consultancy.nl

International managementadviesbureau A.T. Kearney heeft onlangs een nieuw kantoor in Istanbul geopend. Het nieuwe kantoor werd opgericht naar aanleiding van de stijgende vraag naar consultingdiensten in Turkije, van zowel Turkse als multinationale bedrijven. A.T. Kearney’s kantoor in Istanbul zal worden geïntegreerd in de EMEA (Europe, Middle East and Africa) regio van de firma.

Strategy consulting in Turkije
Istanbul is het 55e kantoor van het strategy consulting bedrijf, dat aanwezig is in 38 landen wereldwijd. A.T. Kearney is aanwezig in Turkije sinds 2009 en heeft diverse projecten afgerond in meerdere industrieën, waaronder de nutsindustrie, energie, de auto-industrie, retail, farmacie, telecommunicatie en financiële instituties.

Desondanks is A.T. Kearney een van de laatste strategische adviesbureaus die de Turkse markt binnendringt. Boston Consulting Group opende een kantoor in Istanbul in 2003, sloot het weer in 2005 en heropende het opnieuw in 2010. Roland Berger Strategy Consultants richtte een kantoor in Istanbul op in 2008. Ook McKinsey en Booz & Company (door middel van een alliantie met Helix Management Consultants) zijn aanwezig in Turkije. Bain & Company en OC&C Strategy Consultants hebben geen Turkse kantoren.

Meer vraag naar strategy
Het nieuwe A.T. Kearney kantoor in Istanbul zal geleid worden door Michael Weiss. Hij heeft meer dan 12 jaar advieservaring in opkomende markten en grondige kennis van verschillende industrieën. Weiss liet weten: “Hoewel de Turkse markt voor strategische consulting nog niet het niveau van West-Europa heeft bereikt, zien we een duidelijke verandering in de vraagstructuur. Lokale marktleiders realiseren zich nu dat ze worden geconfronteerd met uitdagingen die ze niet kunnen aangaan door simpelweg anderen te kopiëren, het boekje te volgen of door gestandaardiseerde cross-industrieconcepten te gebruiken. Om een competitief voordeel op lange termijn te bereiken zijn oplossingen op maat noodzakelijk, plus toegang tot de bewezen best practice concepten die op de internationale markten worden gebruikt.”