Pieter Stel senior manager CI bij BearingPoint

23 februari 2012 Consultancy.nl

BearingPoint heeft Pieter Stel benoemd tot senior manager Customer Intelligence. Hij versterkt de Customer Management tak van het management consulting kantoor. Stel wordt verantwoordelijk voor de verdere uitbreiding van de bestaande analytics activiteiten.

De afgelopen jaren was econometrist Stel werkzaam als competence leader Marketing Intelligence bij achtereenvolgens Paul Postma Marketing Consultancy en Capgemini Consulting. Daarnaast is Stel hoofddocent van de IDMK Masterclass Marketing Intelligence.

Analytics is een van de groeiende proposities binnen de Customer Management tak van BearingPoint. Onlangs kocht BearingPoint de bedrijfsanalysesoftware HyperCube aan, een geavanceerde cloudoplossing die bedrijven in staat stelt grote datavolumes ('big data') om te zetten in inzichten waarop betere beslissingen worden genomen. Volgens Stel biedt HyperCube bedrijven een uitgelezen kans om het onbenutte potentieel in de wereldwijd steeds sneller uitdijende databases maximaal te benutten.

Customer Management tak
BearingPoint heeft zijn Customer Management tak in april 2010 opgericht. De practice wordt geleid door Martin Hermsen, die destijds overkwam van Accenture, waar hij senior executive partner was en verantwoordelijk voor de CRM praktijk van het adviesbureau. In de afgelopen anderhalf jaar is de groep sterk gegroeid en biedt nu naast het Customer Intelligence domein advies in 5 andere domeinen: Customer Strategy (Jan Jacob Koomen), Marketing Transformation (Henk-Jan van de Beek), Sales Transformation (Niels van der Putten), Service Transformation (Remco de Jong) en Digital Transformation (Folkert Ruiter). Vorig jaar heeft de praktijk ook de Customer Centric DNA Awards gelanceerd, een award die wordt toegekend aan bedrijven die een uitstekende klantbeleving bieden aan consumenten. Deze zal dit jaar op 10 mei opnieuw plaatsvinden op basis van een nog breder opgezet onderzoek.