BCG ontwikkelt wereldwijde strategie van airBaltic
De Letse nationale luchtvaartmaatschappij airBaltic heeft managementadviesbureau Boston Consulting Group (BCG) ingehuurd om zijn wereldwijde strategie- en businessmodel te ontwikkelen. BCG won de aanbesteding in concurrentie met vijf overige gerenommeerde adviesbureaus.
Volgens de Letse pers koos airBaltic voor BCG vanwege zijn sterke trackrecord in de luchtvaartsector. In de afgelopen vijf jaar heeft het adviesbureau meer dan 250 strategy & operations-projecten gedaan voor luchtvaartmaatschappijen wereldwijd. airBaltic vliegt naar zestig bestemmingen in Europa, het Midden-Oosten, Rusland en andere ex-Sovjet-staten.
Martin Gauss, chief executive officer van airBaltic, zei: “Als de grootste speler in de Baltische luchtvaartmarkt moet airBaltic zijn leiderschapspositie versterken en het bedrijf stroomlijnen met de nieuwe internationale realiteit. BCG zal het management van airBaltic helpen om een roadmap voor de toekomst te ontwikkelen op het gebied van onder andere business planning, omzetversterking en kostenoptimalisatie.”
Adviesbureaus werkzaam voor luchtvaartmaatschappijen
Adviesbureaus worden regelmatig ingehuurd door luchtvaartmaatschappijen. Een overzicht van recente opdrachten van adviesbureaus in de luchtvaart:
- Accenture ontwikkelt online booking systeem voor KLM
- DHV wint opdracht voor grootste luchthaven ter wereld
- McKinsey en BCG ingehuurd door KLM en Schiphol
- Deloitte rondt splitsing en carve-out van JAT Airways af
- Air India verlengt met Booz & Co en Accenture
- Deloitte Consulting wint strategische opdracht bij Air India