BearingPoint en VODW partners in jury Marketing prijs 2011
In 2011 organiseert het Platform Innovatie in Marketing (PIM), samen met hoofdsponsor BearingPoint, de PIM Marketing Wetenschapsprijs voor de zevende keer. De prijs wordt uitgerekt aan een wetenschappelijk artikel dat vernieuwende inzichten in het marketingvakgebied levert die daarnaast ook waardevol kunnen zijn in de praktijk.
In de jury van de PIM Marketing Wetenschapsprijs 2011 zitten twee partners van adviesbureaus: Beate van Dongen-Crombags (Partner bij VODW Marketing) en Martin Hermsen (Partner bij BearingPoint).
Met de prijs streven initiatiefnemers BearingPoint en PIM naar het bevorderen van de interactie tussen marketingwetenschap en het bedrijfsleven.
Na het lezen van tweeëntwintig proefschriften heeft de jury op basis van wetenschappelijk niveau en praktische toepasbaarheid vier proefschriften genomineerd voor de prijs. Het betreft de inzendingen van:
• Breaking the mould on copycats, Dr. Femke van Horen, Universiteit van Tilburg
• Consumer models of store price image formation and store choice, Dr. Carlos Lourenço, Universiteit van Tilburg
• Managing consumer resistance to innovations, Dr. Machiel Reinders, Vrije Universiteit Amsterdam
• Language abstraction in word of mouth, Dr. Gaby Schellekens, Erasmus Universiteit Rotterdam
De overige juryleden zijn:
• Drs. Hans Molenaar, voorzitter Platform Innovatie in Marketing
• Prof.dr. Tammo Bijmolt (Hoogleraar Marketing Rijksuniversiteit Groningen)
• Prof.dr. Ruud Frambach (Hoogleraar Marketing Vrije Universiteit Amsterdam)
• Ruud Polman (Directeur Marketing en Communicatie Randstad)
• Ing. Bjørn Hascher (Editor-in-Chief en Publisher Customer Talk)
• Elsbeth Eilander (Senior editor Tijdschrift voor Marketing)
• Robert Collignon (Senior Vice President Brand and Customer Strategy Aegon)