Acht consultancybureaus doen mee aan Low Car Diet
Inmiddels is het duurzame initiatief Low Car Diet in volle gang. Werknemers van meer dan 100 bedrijven, met een recordaantal van 1,150 deelnemers, laten van 10 september tot 10 oktober hun auto staan. Ook acht consultancybureaus gaan de uitdaging aan om op een andere manier te reizen naar het werk: Accenture, Arcadis, Capgemini, CGI, EY, KPMG, McKinsey & Company en Rijnconsult. Zo zetten zij zich in voor duurzame mobiliteit en een beter milieu.
Low Car Diet
Het Low Car Diet, dat zijn oorsprong vindt in de Verenigde Staten, is een initiatief van Urgenda, een actie-organisatie voor duurzaamheid en innovatie, in samenwerking met de NS, het Ministerie van Infrastructuur en Milieu, Green Wheels, vervoerders Connexxion, Veolia en Arriva, OV-fiets, Regus en overige partners*. Het doel van het Low Car Diet is om zoveel mogelijk bedrijven en organisaties op een positieve manier kennis te laten maken met duurzame mobiliteit en ze te ondersteunen bij de implementatie in de bedrijfsvoering. Tussen 10 september en 10 oktober laten deelnemers aan het Low Car Diet initiatief hun eigen auto staan, en kiezen zij in plaats daarvan voor bijvoorbeeld het openbaar vervoer, de fiets of voor Green Wheels.
Consultancybureaus
Ruim 1,150 deelnemers van 100 bedrijven doen dit jaar mee aan het Low Car Diet, en hebben sinds vorig jaar nóg meer collega’s weten te enthousiasmeren om mee te doen aan het duurzame evenement. Ook de adviesbranche is dit jaar rijkelijk vertegenwoordigd. Deden vorig jaar al managers en werknemers van zes consultancybureaus mee, zo is dit uitgegroeid naar acht voor de editie van dit jaar. Hieronder een overzicht van de acht adviesbureaus, hun teamcaptains en het aantal deelnemende medewerkers per bedrijf:
Wedstrijd
In 30 dagen gaan de deelnemers van de diverse bedrijven de strijd aan aan wie het grootste aantal duurzame kilometers kan afleggen. Onder de prijzen voor de winnaars vallen onder meer een Gold kaart van Regus en een dagje met de trein met een eigen conducteur en machinist van de NS. De deelnemers houden ook een blog bij op de website van Low Car Diet. Degene die de leukst blog bijhoudt, valt ook in de prijzen. Op het slotevent op 10 oktober, de Dag van de Duurzaamheid, zullen de prijswinnaars bekend gemaakt worden. Ook wordt er geëvalueerd hoe de bedrijven hun mobiliteitsstructuur kunnen verbeteren.
* Overige partners van het Low Car Diet zijn: Samen op Reis, MVO Nederland, QicQ, Riese&Muller en consultancykantoor EY.