Parfumspecialist Givaudan besteedt ICT uit aan Atos
Givaudan, een wereldwijde speler in de geuren- en parfumindustrie, heeft zijn ICT uitbesteed aan Atos. Het contract heeft een looptijd van vijf jaar en wordt geschat op een waarde van meer dan €40 miljoen. De ondersteuning en het beheer van de systemen zal worden geleverd door de Atos service centres in Zwitserland, Frankrijk en Polen.
De Franse parfumspecialist Givaudan werd opgericht in 1895 en is uitgegroeid tot een van s’werelds grootste bedrijven op het gebied van geuren, smaakstoffen en parfums. Sinds de oprichting heeft Givaudan diverse overnames gedaan, waaronder in 2002 de overname van Food Ingrediënts Specialities (FIS), de smaakstoffentak van Nestlé, en in 2007 Quest International, een grote producent van smaken en geuren. In het eerste half jaar van 2013 behaalde de Givaudan groep een omzet van zo’n €1,8 miljard.
IT outsourcing
"We willen dat onze informatiesystemen bijdragen aan het verstevigen van onze leidende positie” zegt Adrien Gonckel, CIO van Givaudan. “Vanuit dit perspectief en na een zeer concurrerend aanbestedingsproces, hebben we Atos als partner uitgekozen”. De CIO laat weten dat het ICT adviesbureau werd geselecteerd op basis van drie factoren: zijn bewezen trackrecord, reputatie in outsourcing en de kwaliteit van het voorstel. “We zijn verheugd dit partnership aan te gaan met Givaudan” aldus Patrick Potters van de Franse tak van Atos.
Het outsourcingcontract met Givaudan is een opsteker voor de outsourcing tak van de dienstverlener, dat dit jaar al meerdere contracten heeft binnengehaald. Zo sloot Atos in juni een strategisch partnership met Samsung op het gebied van IT-oplossingen voor de B2B-markt en werd Atos in maart van dit jaar een van de preferred externe suppliers van Shell voor IT diensten.