Atos en Samsung Electronics sluiten B2B samenwerking
Atos en Samsung hebben een strategische samenwerking afgesloten op het gebied van IT-oplossingen voor de B2B-markt. De gezamenlijke dienstverlening zal bestaan uit onder meer end-to-end retail, digitale displays, connected-voertuigen, computing, printing en mobiliteitsoplossingen voor eindgebruikers. Met de samenwerking willen de bedrijven inspelen op de sterke groei van ICT producten, zoals tablets en B2B displays, binnen de zakelijke markt.
In de komende drie jaar zal de verkoop van zakelijke IT producten zoals tablets en B2B displays verdubbelen. Met de samenwerking wil Samsung haar producten voorzien van betere integratie met opkomende IT diensten, waaronder Big Data, Mobility, Beveiliging en Cloud-services. Beide bedrijven hebben afgesproken om hun volledige waardeketen aan te wenden om een portfolio van end-to-end services op de markt te brengen.
Thierry Breton, Chief Executive Officer van Atos: “Mobiliteit en consumer electronics zijn de wereld van IT radicaal aan het veranderen en maken nieuwe manieren van werken en verkopen mogelijk door de ervaring van de klant te verbeteren. De innovatieve oplossingen en zakelijke serviceverlening die wij zullen lanceren, zetten Atos in een goede positie om een belangrijke rol te spelen in deze nieuwe en groeiende markt. De waarde van de strategische samenwerking van vandaag is veelbelovend voor onze klanten omdat de krachten van Atos en Samsung hierin worden gebundeld om de allerbeste one-stop-shop in de markt te bieden”.
Boo-Keun Yoon, CEO van de afdeling Consumer Electronics bij Samsung Electronics: “We zijn verheugd deze strategische samenwerking te kunnen aankondigen. In het moderne tijdperk waarin alles met elkaar verbonden is, hebben bedrijven technologie nodig om zich te kunnen aanpassen, concurreren en presteren. Samen met Atos zullen wij die technologie leveren”.