CGI helpt corporate klanten RBS met SEPA migratie
CGI gaat Royal Bank of Scotland (RBS) ondersteunen bij de migratie naar SEPA. De overeenkomst richt zich op de zakelijke klanten van RBS binnen Europa. Naast het leveren van een ‘one-stop-shop’ systeem zal CGI klanten van de bank ook helpen bij de onboarding en implementatie.
SEPA compliant
Via het ‘one-stop-shop’ systeem van CGI kunnen de corporate klanten van RBS versneld SEPA compliant worden zonder dat de bedrijfsvoering in gevaar komt. De conversieoplossing zorgt ervoor dat betaal- en incassobestanden kunnen worden geconverteerd naar het vereiste formaat van SEPA. De rapportages en het uitwisselen van de bestanden met banken zijn dan volledig geautomatiseerd en de overschrijvingen zullen voldoen aan de nieuwe eisen.
Als onderdeel van het contract zal het ICT adviesbureau de ‘SEPA Fallback Service’ aanbieden aan alle klanten van RBS en Ulster Bank. CGI biedt met de Fallback Service twee belangrijke kerndiensten aan: mandaatbeheer en conversie voor de migratie naar SEPA. Ook de implementatie en ‘onboarding’ bij klanten maakt onderdeel uit van de dienstverlening.
Effectieve migratie
"SEPA is een fundamentele verandering voor veel van onze zakelijke klanten" zegt Steve Everett, Global Head of Cash Management van RBS. "Met de hulp van CGI garanderen wij onze klanten een innovatieve en kosteneffectieve oplossing voor de migratie van elektronische betalingen, incasso’s en core master data management. Tijdens de conversie en het omzetten van oude formaten naar SEPA-formaten, biedt deze oplossing bedrijven de mogelijkheid om de tijdskloof te overbruggen tussen nu en de uiterlijke migratiedatum van 1 februari 2014, met name om ervoor te zorgen dat hun interne standaardisatie projecten op de juiste wijze worden gefinancierd, zonder tijd en expertise druk".
"We zijn trots dat RBS na een intensief selectietraject heeft gekozen heeft voor de oplossing van CGI" zegt Marcel Sommeling, Vice President Financial Services bij CGI Nederland.