Prosodie-Capgemini betreedt NL callcenter markt

26 juni 2013 Consultancy.nl

Prosodie-Capgemini heeft formeel de status van telecomaanbieder verkregen in Nederland. Met deze status kan de callcenter-tak van het ICT adviesbureau telefoongesprekken en andere transacties met klanten en burgers afhandelen. In een persbericht laat Capgemini weten dat het de Nederlandse callcenter markt gaat betreden en frontoffice-diensten tegen lage tarieven gaat aanbieden aan Nederlandse bedrijven en overheidsorganisaties.
 
Callcenter specialist Prosodie werd in 2011 overgenomen door Capgemini. Het IT-bedrijf heeft circa 900 medewerkers in dienst en een sterke marktpositie in met name Zuid-Europa. “Het verkrijgen van de status van erkende telecom aanbieder in Nederland is een goede stap in Prosodie’s internationale strategie,” zegt Philippe Hallopeau van Prosodie-Capgemini. “Met Spanje, Benelux en binnenkort ook Italië, kunnen we een compleet aanbod van diensten aanbieden”.

Procedie-Capgemini

Dienstverlening

Prosodie-Capgemini gaat zich richten op het geautomatiseerd afhandelen van frontoffice-diensten. Door geavanceerde IT oplossingen, zoals automatic call recognition en automatic call distribution, is de dienstverlener van mening dat het de markt succesvol kan betreden.
 
“De concurrentieslag van bedrijven vindt nu in de frontoffice plaats. Het is belangrijk dat klanten tevreden zijn over de kwaliteit van interactie via diversie kanalen met bedrijven van hun keuze,” zegt Nicolas Aidoud, General Manager van Prosodie-Capgemini. “Onze expertise op het gebied van telecommunicatie is essentieel voor de toegevoegde waarde van diensten voor klanten. Bedrijven moeten goed bereikbaar zijn én een goede service bieden. Het verkrijgen van de status van telecomaanbieder in Nederland maakt het mogelijk om onze oplossingen en diensten versneld te implementeren bij onze klanten”.


Profiel

Meer nieuws over

×
×
A.T. Kearney Accenture ACE Company Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius AevesBenefit Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arlande Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting B&A Bain & Company Baker Tilly BCG Platinion BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Management Bolster Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy Buitenhuis Advies buro C5 Bvolve Capgemini Invent Centric Cmotions COMATCH Conclusion Connective Payments Count & Cooper De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Digital Power Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting EY EY-Parthenon Finavista Finext First Consulting Flowant flowresulting FTE Groep FTE Improvery Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hermes | Partners Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Improven InContext innergo INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants Itility JBR JBR Interim Executives Kirkman Company Korn Ferry KplusV KPMG KPN ICT Consulting Kruger Kurtosis KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnus Marktlink Mazars McKinsey & Company Mercer Merkle Methis Consulting METRI Mitopics MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group Oliver Wyman OrangeX Ordina Organize Agile Oxyma p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy PBLQ People Change PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners PwC Qhuba Quantics Quint Wellington Redwood Quintop Raad van Toekomst ResidentieProfs RevelX RGP Rijnconsult Roland Berger Salvéos Schaekel & Partners Schuberg Philis SeederDeBoer Sia Partners Significant Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Strategy Development Partners Strategy& Student Consultancy Group Summiteers Supply Value Symbol Synechron TEN HAVE Change Management The Next Organization Trevian Turner TWST TwynstraGudde UMS Group UniPartners UPD Van Oers Corporate Finance Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Voogt Pijl & Partners Wielinq Willis Towers Watson WIN Yellowtail YGroup YNNO Young Advisory Group YourConnector Zanders Zestgroup