PwC lanceert nieuwe merkpositionering en ‘So You Can’-campagne

30 april 2025 Consultancy.nl

PwC heeft voor het eerst in bijna vijftien jaar zijn merkpositionering en identiteit ververst. De lancering wordt wereldwijd uitgerold en ondersteund door de Nike-achtige campagne ‘So You Can’.

In de nieuwe positionering presenteert PwC zich nadrukkelijk als een “katalysator voor momentum”.

Antonia Wade, Global Chief Marketing Officer, licht de nieuwe merkidentiteit toe. “Waardebronnen verschuiven en onze klanten zijn bezig hun bedrijfsmodellen te herdefiniëren als gevolg van technologie zoals AI en externe krachten zoals geopolitiek en klimaat. We ontmoeten ze waar zij zijn en werken met ze samen om momentum te inspireren, te versnellen of te behouden, zodat ze waarde kunnen creëren en beschermen.”

Het concept van ‘momentum’ biedt ook het narratief voor het vernieuwde logo en de visuele en verbale identiteit van het bedrijf. Het logo verbeeldt het “opwaartse en voorwaartse traject dat we in het werk van onze klanten en in de carrières van onze mensen brengen”, aldus PwC.

De keuze voor dit narratief is het resultaat van een uitgebreid onderzoek onder tientallen klanten. “Zij vertelden ons: ‘Als klanten zijn wij zelf degenen die het momentum in ons bedrijf op gang moeten brengen, maar wat jullie doen is aan boord komen en ons daartoe in staat stellen’”, licht Wade toe.

Karlien Serrarens, Brand director bij PwC Nederland, voegt toe: “We hebben de mensen, vaardigheden en ervaring om onze klanten te ondersteunen bij het optimaal benutten van de kansen die voortvloeien uit de snel veranderende wereld. Onze nieuwe merk- en creatieve campagne positioneert die capaciteit, zodat zowel klanten als (potentiële) werknemers een beter beeld kunnen krijgen van wat wij te bieden hebben.”

Het logo is ook significant kleiner dan zijn voorganger, waardoor het geschikter is voor online gebruik. Zwart en oranje blijven wel behouden als de kenmerkende kleuren van het accountants- en adviesbureau.

So You Can

De rebranding wordt ondersteund door de ‘So You Can’-slogan, die volgens Wade een beetje kan worden gezien als PwC’s versie van Nike’s iconische ‘Just Do It’-slogan.

“We zullen natuurlijk nooit Nike zijn, maar het is eenvoudig, makkelijk te begrijpen en landen overal ter wereld kunnen erachter staan”, legt ze uit. “‘So You Can’ wil PwC positioneren als een partner die klanten het katalytische vertrouwen geeft om vooruitgang te starten, te ondersteunen of te versnellen.”

PwC - So you can

Wereldwijde uitrol

De nieuwe positionering en advertentiecampagne zijn ontwikkeld met het Britse marketingbureau FutureBrand en het Amerikaanse reclamebureau McCann. De nieuwe identiteit is deze week in de Verenigde Staten gelanceerd en wordt vanaf volgende week wereldwijd uitgerold – PwC heeft kantoren in meer dan 100 landen. Bij het bedrijf werken in totaal 370.000 mensen.

In verschillende landen, waaronder de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk (waar PwC zijn hoofdkantoor heeft staan), pakt het bedrijf flink uit met de campagne. Zo zijn er uitingen zichtbaar in de buitenreclame op locaties zoals luchthavens en treinstations, in tal van printmedia en op digitale kanalen. Ook heeft PwC een tv-campagne ontwikkeld.

In PwC’s vorige rebranding, in 2010, verkortte het kantoor zijn merknaam van PricewaterhouseCoopers tot PwC. In 2014 doopte het daarnaast het eerder ingelijfde Booz & Company om tot Strategy&.

More on: PwC
Netherlands
Company profile
PwC
PwC is a Netherlands partner of Consultancy.org
Partnership information »
Partnership information

Consultancy.org works with three partnership levels: Local, Regional and Global.

PwC is a Local partner of Consultancy.org in Middle East, Netherlands.

Upgrade or more information? Get in touch with our team for details.