ASICS kiest Levi9 als partner voor digitale vernieuwing en innovatie

20 december 2024 Consultancy.nl

Wereldwijd sportmerk ASICS is een samenwerking gestart met Levi9, gericht op het verbeteren en innoveren van het digitale landschap.

Als onderdeel van de meerjarige samenwerking zal Levi9 ASICS ondersteunen bij het verbeteren van de digitale infrastructuur en het omarmen van opkomende technologieën, om zo de bedrijfsvoering digitaler en innovatiever te maken. De twee bedrijven zullen ook samenwerken aan het ontwikkelen van nieuwe digitale producten en diensten, zoals platforms en apps.

“Dit partnership zal zich richten op het creëren van een hoogwaardige digitale ervaring, die de kwaliteit en prestaties van ASICS-producten weerspiegelt”, aldus Paul John Bakker, CEO van ASICS Digital, de opdrachtgever en interne samenwerkingspartner van Levi9. ASICS Digital is verantwoordelijk voor de digitale ervaring van het merk, inclusief e-commerce, mobiele apps en digitale marketing.

Het Japanse ASICS is een producent van sportkleding en verkoopt onder meer sneakers, sandalen, kleding en accessoires. Wereldwijd werken er meer dan 9.000 mensen bij het bedrijf. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Hoofddorp, wat de link legt met het Nederlandse bureau Levi9.

“Dit partnerschap met Levi9 helpt ons vooruit”, zegt Bakker. “Niet alleen om onze prioriteiten te realiseren, maar ook omdat Levi9 net zo toegewijd en vastberaden is als wij. Ze dagen ons uit in onze plannen en ideeën, waardoor ze niet alleen helpen onze doelen te bereiken, maar ons ook stimuleren om hoger te mikken.”

App in Japan

Een van de eerste successen van de samenwerking is al zichtbaar in Japan. Levi9 hielp ASICS bij het ontwikkelen en lanceren van de ASICS Mobile App in Japan, ontworpen om de klantbetrokkenheid en merkervaring te verbeteren. De app, beschikbaar voor zowel iOS als Android, integreert direct met het e-commerceplatform ASICS.com en het lokale loyaliteitsplatform.

Volgens ASICS biedt de app een verbeterde online klantreis en een soepelere aankoopervaring. De komende maanden zullen er verschillende nieuwe initiatieven worden ontwikkeld, zowel online als offline.

Anima Sana In Corpore Sano

Angelina Best, CEO van Levi9, zegt over de samenwerking: “Samen bouwen we een digitaal ecosysteem dat de visie van ASICS ondersteunt en hun merk in de digitale wereld versterkt.”

“Wij herkennen ons in het ASICS-acroniem – ‘Anima Sana In Corpore Sano’, wat ‘een gezonde geest in een gezond lichaam’ betekent – en dit weerspiegelt perfect onze benadering van het leven en de manier waarop wij zaken doen. Ons partnerschap met ASICS Digital is een bewijs van onze toewijding aan innovatie en uitmuntendheid.”

More on: Levi9
Netherlands
Company profile
Levi9 is a Netherlands partner of Consultancy.org
Partnership information »
Partnership information

Consultancy.org works with three partnership levels: Local, Regional and Global.

Levi9 is a Local partner of Consultancy.org in Netherlands.

Upgrade or more information? Get in touch with our team for details.