Capco opent onshore ICT servicecentrum in Orlando
Capco heeft een IT delivery center, ook bekend als een servicecentrum, geopend in Orlando (Verenigde Staten). Het delivery center zal voornamelijk klanten en projecten van Capco in de VS ondersteunen. Een team van 40 consultants is al werkzaam in het centrum, dat naar verwachting zal groeien tot meer dan 150 professionals aan het eind van 2013.
Capco richt zich puur op klanten in de financiële sector. Sinds oktober 2010 is het financieel adviesbureau onderdeel van FIS, dat circa €211 miljoen betaalde voor de overname. In maart 2010 opende Capco ook een kantoor in Amsterdam.
Offshore versus onshore
Het delivery center zal commodity technology services uitvoeren voor financiële instituties, waaronder applicatieontwikkeling, IT-testingdiensten, applicatieonderhoud en IT-infrastructuursupport. Voor 2014 heeft Capco de ambitie om zijn portfolio uit te breiden naar on-demand services, zoals IT-projectmanagement en Architecture as a Service.
In het afgelopen decennium hebben adviesbureaus als Accenture, Atos, Capgemini en CGI besloten om grote IT delivery centers te openen in lagelonenlanden, zoals India en Thailand. Dat Capco een onshore center heeft geopend, in plaats van offshore, was een bewuste keuze als gevolg van klantbehoeften. Neil Ramchandran, internationaal hoofd Outsourcing bij Capco, legt uit: “Het onshore center zorgt voor meer flexibiliteit en keuze voor onze klanten in het bepalen van de lokaties, operating models en kostenstructuren die het beste op hun behoeften zijn aangepast.”