Magnus ontwikkelt klantenportaal voor Media Logistics

12 september 2011 Consultancy.nl

Magnus heeft een opdracht gewonnen bij Media Logistics, een logistieke dienstverlener voor mediaproducten en aanverwante artikelen. Het ICT adviesbureau uit Naarden gaat samen met moederconcern Audax een nieuw klantenportaal ontwikkelen.
 
Media Logistics houdt zich, als onderdeel van de Audax Holding, bezig met de fysieke distributie van media gerelateerde goederen. Andere activiteiten van Media Logistics zijn warehousing, e-fulfilment en value added logistics. Primair doet Media Logistics dit voor alle Audax bedrijven maar de focus wordt steeds meer naar externe klanten verlegd. Hierbij staat het ontzorgen van de klanten centraal door het ondersteunen van het gehele proces van producent tot consument.
 
Het portaal zal de klanten van Media Logistics in staat stellen om zelf verkooporders in te voeren. Ook krijgt de klant inzicht in haar actuele voorraden en kan zij haar artikelen bekijken. Het portaal is in nauwe samenspraak met de gebruikers ontworpen en zal voor het eind van 2011 zijn ontwikkeld. De aanpak vanuit de gebruiker zorgt er voor dat de omgeving optimaal aansluit bij de wensen en behoefte van de gebruikers. In de toekomst kan extra functionaliteit worden toegevoegd om nog meer waarde te kunnen bieden aan de klanten van Media Logistics.
 
“We hebben Magnus geselecteerd omdat ze exact aanvoelden wat onze wensen waren en die samen met Media Logistics prima vertaald hebben naar een zeer gebruikersvriendelijke portal voor onze huidige en toekomstige klanten” zegt Raymond Cools, Directeur van Media Logistics.