Annika van Loenhout treedt toe tot MT van Hill & Knowlton Nederland
Annika van Loenhout is begin deze maand toegetreden tot het managementteam van Hill & Knowlton Nederland, een vooraanstaand strategie- en communicatiebureau met een focus op transformaties.
De 33-jarige Van Loenhout is sinds acht jaar in dienst bij Hill & Knowlton, waar zij begon in het Young Professionals-programma van het adviesbureau en doorgroeide naar de rol van Director. Vanuit die hoedanigheid maakt ze nu de stap naar het leiderschapsteam van Hill & Knowlton.
“We zijn er trots op dat we een director uit eigen kweek kunnen toevoegen aan het management”, laat Rick Versteegh, management teamlid van Hill & Knowlton Nederland, verheugd weten. “Annika heeft de afgelopen jaren een geweldige ontwikkeling doorgemaakt en is er klaar voor om mede leiding te geven aan het bureau.”
Van Loenhout gaf de afgelopen jaren leiding aan de klantteams binnen Hill & Knowlton. Daarbij was ze onder andere verantwoordelijk voor het P&G-account, een account dat behoort tot de grootste opdrachtgevers van het bureau. “Ze heeft zich ontwikkeld tot een allround adviseur met expertise in corporate communicatie, M&A trajecten en corporate marketing”, valt te lezen in een persverklaring.
“Annika is iemand die het vertrouwen van klanten snel weet te winnen, ook in complexe situaties zoals crises en transformaties. Daarnaast is ze enige jaren manager van het Young Professionals-programma van Hill & Knowlton geweest en draagt ze actief bij aan de cultuur en samenwerking binnen het bureau”, aldus Versteegh.
“Ze is een drager van onze kenmerkende Hill & Knowlton cultuur en vormt daarbij een goede verbinding tussen de jongeren binnen het bureau en de senior-adviseurs.”
Tegelijk met de benoeming van Van Loenhout wordt momenteel ook de wereldwijde fusie tussen Hill & Knowlton en zusterbureau BCW doorgevoerd, die op 1 juli effectief wordt. In Nederland is BCW al in de loop van het laatste kwartaal van 2023 geïntegreerd in de Hill & Knowlton-organisatie. Na de fusie gaan de bureaus wereldwijd verder onder de naam Burson, waarbij de merknaam Hill & Knowlton zal blijven worden gevoerd, met name voor strategisch advieswerk.
Als een van de toonaangevende strategie- en communicatiebureaus in Nederland werkt Hill & Knowlton (opgericht: 1972) voor zowel nationaal als internationaal opererende bedrijven. Het bureau helpt bedrijven en organisaties in de meest uiteenlopende en vaak uitdagende omstandigheden en adviseert op het gebied van transities en transformaties.
Hill & Knowlton is onderdeel van Burson Group, een internationaal communicatiebureau bestaande uit een groot netwerk met meer dan 95 kantoren in ruim 40 landen. Samen maken de bureaus onderdeel uit van WPP: het grootste marketing- en communicatiebedrijf ter wereld.