Buitenwinkel Bever werkt met Clever Strategy aan CRM-strategie
Buitenwinkel Bever heeft de ambitie om zijn customer relationship management (CRM) naar een hoger niveau te tillen. Samen met Clever Strategy wordt de strategische koers uitgewerkt.
Met 40 winkels door heel Nederland staat Bever bekend als dé buitenspecialist. Recreatieve wandelaars, kampeerders en andere mensen kunnen bij Bever van alles vinden om goed uitgerust te kunnen genieten van de natuur.
Als onderdeel van zijn strategie wil Bever de relatie met zijn klanten verder verbeteren – niet alleen in de winkels, maar ook online en op het snijvlak tussen de twee werelden. Doelstelling is om een gepersonaliseerde koopervaring te bieden langs de hele oriëntatie- en koopcyclus.
Janice Monsanto, die leidinggeeft aan de CRM-propositie van Bever, zegt dat het bedrijf wil toewerken naar een situatie waarin elke klant “volledig gepersonaliseerde informatie” ontvangt bij elke interactie op basis van de unieke interesses van de klant.
Tegelijkertijd wil Bever, in lijn met de duurzame missie van het bedrijf, duurzaamheid ook volledig integreren in de proposities en klantdienstverlening. Zo wil het duurzame producten en ook diensten meer onder de aandacht brengen. Voorbeelden zijn de kledingreparatieservice in de winkels (het repareren van kleding is duurzamer dan nieuwkoop) en het eigen atelier van Bever (dat producten ontwikkelt met maximale levensduur als uitgangspunt).
Hoe dit allemaal gerealiseerd dient te worden, wordt de komende maanden uitgedacht in een strategisch adviestraject. Clever Strategy, een consultancykantoor uit Capelle aan den IJssel, is aan boord gehaald als partner. “We zien de strategische visie en expertise van Clever Strategy als waardevolle middelen om onze huidige CRM-strategie naar een grotere hoogte te brengen”, aldus Monsanto.
“Wij zijn verheugd dat Bever samen met Clever Strategy gaat bouwen aan hun ultieme, duurzame klantrelatie”, laat Kjeld Piek weten, partner bij Clever Strategy.
Het bureau voerde vergelijkbare trajecten uit bij andere bekende retailers, zoals Hunkemöller, Bruynzeel Keukens, Action, Kimberly-Clark en Lucardi.