Marktlink betreedt Zwitserse M&A-markt met kantoor in Zürich
M&A-consultancykantoor Marktlink heeft een nieuw kantoor geopend in Zürich, alweer het twaalfde kantoor in Europa.
Na de afgelopen jaren al drie kantoren in Duitsland (Düsseldorf, Hamburg en München) te hebben geopend, was de uitbreiding naar de Zwitserse markt voor het kantoor een “logische volgende stap”, zo legt Tim van der Meer uit, managing partner van de van oorsprong Nederlandse overnamebemiddelaar en M&A-specialist.
“Dit is een belangrijke mijlpaal en waardevolle aanvulling op onze kantoren in Duitsland en betekent een versterking van onze aanwezigheid in de Duitstalige DACH-regio”, aldus Van der Meer. “Het zorgt bovendien voor nieuwe mogelijkheden om Zwitserse ondernemers te helpen bij hun transacties en verbetert onze capaciteit om grensoverschrijdende transacties te ondersteunen.”
“De uitbreiding naar Zwitserland is een verrijking van ons netwerk in een economisch sterke regio. Zwitserland wordt terecht beschouwd als een van de belangrijkste centra van de internationale economie. Een belangrijk deel van de economische kracht van het land te danken is aan mkb-bedrijven – ons belangrijkste focusgebied.”
Sinds de oprichting in 1996 heeft Marktlink meer dan 1.000 transacties helpen afronden. Het kantoor richt zich doorgaans op transacties met een dealwaarde tussen de €5 miljoen en €100 miljoen.
Om leiding te geven aan het nieuwe kantoor in Zürich is Marc Reinhardt aan boord gehaald, een ervaren dealmaker met zeventien jaar M&A-ervaring in Zwitserland. Eerder in zijn loopbaan werkte hij onder meer voor Mazars en EY.
Ondanks de vertraging in de Europese dealactiviteit in de afgelopen periode, laat Reinhardt weten dat het bedrijf optimistisch is over de groeivooruitzichten in Zwitserland. “Het wemelt op de markt van kansen, klaar om aangegrepen te worden. Kansen herkennen is een van de sterke punten van Marktlink. Het is de reden dat we sinds 1996 zijn uitgegroeid tot een van de grootste mid-marketbedrijfsovernameadviseurs in Europa.”
Een belangrijke kans die Reinhardt in Zwitserland ziet ligt in de groeiende behoefte onder mid-marketbedrijven aan leiderschap en bedrijfsopvolging. “Meer dan de helft van de Zwitserse bevolking is boven de 40. Het belang van opvolgingsplanning gaat op korte termijn sterk toenemen. Marktlink is goed gepositioneerd om deze generatieverschuiving te ondersteunen en ondernemers te helpen hun doelstellingen te realiseren.”