600 Merkle-collega’s dansen erop los op Roskilde

04 juli 2023 Consultancy.nl 3 min. leestijd
Profiel
Meer nieuws over

Roskilde Festival 2023 ging de boeken in als een van de beste edities ooit voor het 52-jarige muziekfestival. Met een indrukwekkende line-up van grote namen als Blur, Lil Nas X, Drew Sycamore, The Whitest Boy Alive en nog veel meer topartiesten gingen de 130.000 bezoekers flink los. Ook het gros van de werknemers van Merkle (Northern Europe) was aanwezig op het festival en gooide de heupen los.

Teambuilding events komen in alle soorten en maten. Waar het ene bureau met het team gaat zeilen, gaan anderen bijvoorbeeld een middagje padellen. Maar zoals altijd geldt: baas boven baas, met Merkle als voorbeeld.

Want het management van het digitale bureau besloot om voor hun jaarlijkse teamevent alle collega’s binnen de regio Noord-Europa te laten overvliegen naar Denemarken. Naar Roskilde welteverstaan, een stad ten westen van Kopenhagen, die ieder jaar traditiegetrouw het podium vormt voor een van de meest populaire festivals op de zomerkalender.

600 Merkle collega's dansen erop los op Roskilde Festival 2023

Eerlijk is eerlijk, Merkle-collega’s krijgen niet elk jaar een dergelijk evenement voorgeschoteld. Het is echter een bijzonder jaar voor de Noord-Europese tak van het bureau, dat zich met zo’n 14.000 medewerkers wereldwijd specialiseert in (digitale) marketing en customer experience management. 

“De Nederlandse praktijk is recent samengevoegd met de landenorganisaties in Denemarken, Zweden en Noorwegen”, vertelt Martin Bochineck, CEO van de gecombineerde regio (‘Merkle Northern Europe’).

Met rond de 300 collega’s is Nederland binnen Europa een van de grotere landenorganisaties. De krachtenbundeling met Scandinavië levert volgens Bochineck een basis om klanten beter te bedienen, zowel bij opdrachten binnen de thuismarkt als elders in de wereld.

“We zijn nu een financieel, structureel en technologisch geïntegreerd bedrijf dat het beste van Noord-Europa aan onze klanten levert”, aldus de CEO. “Het draait niet langer om een Deense, Noorse, Zweedse of Nederlandse partner zijn voor de klant – het gaat erom de beste teams samen te stellen om waarde te leveren.”

Merkle wilde de samenvoeging op een grootse manier brengen, met het bezoek aan Roskilde Festival 2023 als resultaat. Volgens Bochineck waren 600 van de 750 medewerkers van Merkle Northern Europe van de partij.

Meer dan geslaagd event

Dat het initiatief is geslaagd, daarover bestaat geen twijfel. In de week na het festival gingen medewerkers van Merkle in groten getale los op social media – van dolenthousiaste collega’s tot duizenden thank you’s en hashtags als #topwerkgever.

“De unieke ervaringen die onze collega’s tijdens het festival hebben opgedaan zullen zeker een bijdrage leveren aan het dichter bij elkaar brengen van mensen en de interne samenwerking”, denkt Bochineck. “Ook neemt het barrières tussen mensen van verschillende nationaliteiten weg – helemaal in de geest van het Roskilde Festival.”

De keuze voor Roskilde Festival 2023 kwam overigens niet geheel uit de lucht vallen. Merkle is de digitale partner van Roskilde Festival en heeft onlangs geholpen bij het bouwen en lanceren van het nieuwe jaarprogramma Orange Orbit. Dit is een programma waarmee bezoekers het ‘Orange-gevoel’ kunnen verlengen en het hele jaar door onderdeel kunnen zijn van de ‘Roskilde-spirit’.