Vastgoedbelegger lanceert serviceplatform voor huurders

06 juli 2023 Consultancy.nl

Orange Capital Partners is een partnership aangegaan met HEYDAY, Ziezodan en Asito, met als doelstelling om de klantervaring van huurders verder te verbeteren via een serviceplatform.

De vastgoedbelegger uit Amsterdam heeft in ons land zo’n 5.000 woningen, zowel woningen in de particuliere sector als sociale huurwoningen. Om beter tegemoet te kunnen komen aan de veranderende behoeften van huurders, die via digitale kanalen te allen tijde willen en kunnen communiceren met de ‘huisbaas’, heeft het bedrijf een nieuw programma gelanceerd waarmee het de klantprocessen voor huurders kan digitaliseren.

“Doelstelling is om het voor onze huurders zo eenvoudig mogelijk te maken om met hun verhuurder te communiceren”, zegt Mats Klein, director bij vastgoedbelegger Orange Capital Partners.

Vastgoedbelegger lanceert serviceplatform voor huurders

Aan de basis van het programma staat LIV, een serviceplatform voor huurders. “Met LIV kunnen we alle wensen van de huurder binnen één omgeving bedienen, bijvoorbeeld op het gebied van onderhoud en reparatie, klachten of een huuropzegging. Dit zorgt voor snelheid en een efficiënte afhandeling”, zegt Klein.

Om zo’n gestroomlijnd proces mogelijk te maken moeten tal van stakeholders tijdig worden opgelijnd. “Aan de achterkant van de LIV-app koppelen we verschillende bedrijven, ieder gespecialiseerd in een bepaald deel van het proces. Alle partners communiceren vanuit hetzelfde merk: LIV. Dit zorgt voor een prettige ervaring en levert een klantvriendelijke reis op.”

LIV is per 1 april als pilot uitgerold. Insteek is om te leren van een kleine en gecontroleerde groep gebruikers in een Haagse wijk. Hun lessen en tips worden vervolgens gebruikt om het platform en de dienstverlening verder te verbeteren. Daarna is Orange Capital Partners voornemens om het platform voor alle huurders uit te rollen.

HEYDAY, Ziezodan en Asito zijn nauw betrokken bij de pilot. Alle diensten van de drie ADG-zusterbedrijven zijn terug te vinden in de LIV-app. Ziezodan is verantwoordelijk voor het technisch beheer en alles wat te maken heeft met het gebouw. HEYDAY is locatiebeheerder en zorgt voor de afhandeling van specialistische vragen. Asito zorgt voor de schoonmaakdienstverlening.

“Met één klik op de knop leiden we huurders door naar de relevante partij. Op die manier houdt iedereen zich bezig met waar hij of zij goed in is”, zegt Klein.

Uitvoering én advies

Naast het verwerken van verzoeken, vervult HEYDAY eveneens een adviserende rol. Klein legt uit: “HEYDAY is een specialist op het vlak van facilitaire dienstverlening. Ze adviseren ons om duurzaam en efficiënt met ons portfolio om te gaan, regisseren alle operationele technische zaken en zijn het aanspreekpunt als locatiebeheerder. Deze aanpak maakt het mogelijk om preventief te werken en verhoogt de huurderstevredenheid.”

De advieswerkzaamheden worden geleverd vanuit HEYDAY Consultancy.

Joris van Dijk, namens HEYDAY klantmanager voor Orange Capital Partners, zegt: “We staan als locatiebeheerder en community manager persoonlijk in contact met huurders, en adviseren Orange Capital Partners daarnaast over complexe vraagstukken met betrekking tot dagelijks en meerjarig gebouwonderhoud.”

More on: HEYDAY Consultancy
Netherlands
Company profile
HEYDAY Consultancy is a Netherlands partner of Consultancy.org