Data Kingdom in handen van nieuwe eigenaren
Data Kingdom, een boutiquebureau gespecialiseerd in data science, is overgenomen door Gino van Hameren en Steven Annegarn. Ze nemen het bedrijf over van oprichter Amber Kesselaer.
Na eerder ervaring te hebben opgedaan bij PwC, startte Amber Kesselaer in de zomer van 2019 met Data Kingdom. Het bureau helpt bedrijven met de transitie naar datagedreven werken. Data Kingdom ondersteunt bij het ontwerpen van datagedreven processen en met de ontwikkeling van dashboards, met een focus op het Power BI-platform.
“Door middel van consultancy en training helpt Data Kingdom haar klanten om meer inzicht te krijgen in de eigen data, en daar beter mee om te gaan”, zegt Kesselaer, die het bedrijf heeft uitgebouwd tot een team van tien professionals.
Na vier jaar aan het roer doet Kesselaer nu afstand van het bedrijf. “Ik ga me volledig storten op Move to Impact”, laat ze weten. Move to Impact richtte ze begin 2021 op, samen met Skadi Mobius. Het bureau helpt organisaties bij het realiseren van hun duurzaamheidsambities en het voldoen aan wet- en regelgeving, zoals de CSRD.
“Met volle overtuiging geef ik Data Kingdom over aan Gino en Steven”, geeft Kesselaer aan. “Hun kennisrijke aanvulling en gedreven ondernemerschap, gecombineerd met het bestaande team, laten mij met een goed gevoel weten dat de klanten van Data Kingdom op de meest koninklijke wijze geholpen zullen worden.”
Van Hameren en Annegarn bundelden nog niet zo lang geleden de krachten om samen te gaan ondernemen. Van Hameren werkte hiervoor binnen het financedomein, terwijl Annegarn meest recentelijk actief was als freelance Power BI-consultant. Dat ze zo snel een eigen bureau onder hun hoede zouden hebben, hadden ze niet verwacht.
“Nog maar tweeënhalve maand geleden sloegen Steven en ik de handen ineen. Met de overname van Data Kingdom krijgen we er zes leuke, slimme en energieke collega’s bij. We hebben ontzettend veel zin om verder te bouwen aan het bedrijf”, zegt Van Hameren.
“De vraag naar Power BI-consultants neemt toe”, vult Annegarn aan. “Met het team van Data Kingdom, de goede propositie en het sterke merk, kunnen we samen sneller, beter en groter worden.”
Het duo heeft de doelstelling om Data Kingdom de komende periode verder uit te bouwen. “Nieuwe proposities, meer klanten en groei van het team. Met de klant als uitgangspunt – hen helpen succesvoller te worden via datagedreven werken.”