Xebia vervolgt merkharmonisatie-strategie met g-company

05 april 2023 Consultancy.nl 2 min. leestijd
Profiel
Meer nieuws over

Xebia heeft zijn volgende stap gezet in zijn merkharmoniseringsstrategie: g-company opereert voortaan onder de vlag van zijn moedermerk.

De afgelopen jaren is IT-consultancy- en dienstverlener Xebia hard gegroeid, vooral door overnames. Het bedrijf heeft sinds de lancering in 2001 ongeveer een dozijn overnames achter zijn naam staan. Ondertussen telt Xebia meer dan 6.000 medewerkers in meer dan 10 landen.

Met de doelstelling om de herkenbaarheid in de markt te vergroten, worden dochterbedrijven geleidelijk omgedoopt tot Xebia. In thuisbasis Nederland is dit eerder dit jaar al doorgevoerd bij cloudspecialist Binx, AWS-specialist Oblivion en data science-bureau GoDataDriven. Het volgende bedrijf dat nu deze step zet is g-company.

Xebia vervolgt merkharmonisatie-strategie met g-company

Het in Hilversum gevestigde g-company werd in 2021 overgenomen door Xebia en bleef in de onderliggende jaren onder de eigen merknaam opereren.

In 2007 legde g-company zich als een van de eerste bedrijven in ons land grotendeels toe op het Google-platform. Het bedrijf helpt organisaties onder meer bij de inzet van producten als Google Workspace, Chrome Enterprise en Google Meet.

“We zijn trots om de naamsverandering naar Xebia nu door te voeren”, laat Lennart Benoot weten, Managing Director bij Xebia. “Hiermee zetten we de volgende stap in onze ambitie om Xebia te positioneren als autoriteit op het gebied van digitale transformatie.”

Xebia adviseert en ondersteunt klanten (meestal grote corporate) langs de volledige IT-levenscyclus, van digitale strategie en de implementatie van IT-projecten tot DevOps, data, cloud, softwareontwikkeling, security en kunstmatige intelligentie.

Het bedrijf werkt ‘tech-agnostisch’: Xebia is partner van onder meer Amazon Web Services, Microsoft en Salesforce. Door de integratie van g-company wordt ook de laatstgenoemde praktijk versterkt. Zo beschikt g-company over een klein team gespecialiseerd in Salesforce-diensten, zij zijn ondergebracht binnen de Salesforce-praktijk van Xebia.

“Dankzij de samenwerking met andere Xebia-units bieden we onze klanten meer diensten op verschillende vlakken en zijn we in staat om bedrijven en organisaties nog beter te helpen bij hun digitale transformatie. Verder verandert er voor klanten weinig: ze kunnen dezelfde expertise en service verwachten als voorheen.”

Andrew de la Haije, CEO van Xebia, zegt dat de komende maanden nog meer merkharmoniseringstrajecten zullen worden afgerond. “Tot voor kort werd ons veelzijdige dienstenportfolio onder verschillende merknamen in de markt gezet. Op deze manier hebben we de afgelopen jaren op verschillende vlakken diepgaande expertise opgedaan. Nu is het zaak om die expertises onder dezelfde vlag te brengen, waarmee we onze autoriteitspositie verder uitbouwen.”