BearingPoint breidt Salesforce-expertise uit met overname
Internationaal advieskantoor BearingPoint heeft zijn Salesforce-capaciteiten uitgebreid met de overname van Smplicity, een Brits consultancybureau met ongeveer twintig consultants.
Met het toevoegen van Smplicity vergroot BearingPoint zijn Salesforce-expertise in het Verenigd Koninkrijk en versnelt het de groei van zijn reeds snelgroeiende Salesforce-praktijk. BearingPoint is een Salesforce Platinum Partner en beschikt na de deal over een 200-koppig team volledig toegelegd op het Salesforce-platform.
“Ik ben verheugd om het Smplicity-team te verwelkomen binnen de BearingPoint-familie. Hun bewezen staat van dienst in het leveren van Salesforce-oplossingen vormt een waardevolle aanvulling op onze bestaande Salesforce-praktijk”, laat Kiumars Hamidian weten, Managing Partner van BearingPoint.
Het in Londen gevestigde Smplicity (opgericht in 2016) is een Salesforce Partner met tientallen succesvolle projecten achter zijn naam. Het bedrijf adviseert klanten over het opzetten van Salesforce en de integratie ervan met bedrijfsprocessen en ondersteunt bij de bouw- en implementatiefase. Ook levert het doorlopende ondersteuning door middel van maintenance- en operations-diensten.
Smplicity mag tal van vooraanstaande bedrijven tot zijn klantenkring rekenen, waaronder Keep Driving, NurtureUK en Wexer, evenals diverse zakelijke dienstverleners, waaronder BDO en Selbey Anderson.
De deal met Smplicity is alweer de derde overname dit jaar voor BearingPoint. Eerder dit jaar sloot een Fins duurzaamheidsteam zich aan bij de organisatie. Ook rondde BearingPoint een deal af in Frankrijk. De laatste keer dat het kantoor een deal sloot in het Verenigd Koninkrijk was in 2019, toen Prederi werd ingelijfd, twee jaar na de overname van supply chain consultancy LCP Consulting.
De deal met Smplicity volgt kort op de aankondiging van BearingPoint dat het in 2022 zijn snelste groei heeft geboekt sinds zijn terugkeer naar onafhankelijkheid.