Patritia Pahladsingh wint award voor bijdrage aan creatieve industrie

09 februari 2023 Consultancy.nl 2 min. leestijd
Profiel
Meer nieuws over

Patritia Pahladsingh, de kersverse CEO en Managing Director van Accenture Song, heeft een prijs in de wacht gesleept voor haar lange trackrecord en toewijding aan de creatieve industrie.

De Coq d’Honneur prijs wordt jaarlijks uitgereikt aan een vakvrouw/-man die op uitzonderlijke en inspirerende wijze bijdraagt aan de creatieve industrie. De prijs is een initiatief van het Genootschap voor Reclame, en werd vorig jaar gewonnen door Michiel Rijshouwer, Soufiane Touzani en Lee Stuart

En dit jaar valt die eer onder meer te beurt aan Patritia Pahladsingh, bekroond “vanwege haar grote inzet op het gebied van inclusie en diversiteit, haar toewijding om jongeren te enthousiasmeren voor de creatieve industrie én voor het zijn van een rolmodel voor vrouwen die carrière willen maken”, aldus het juryrapport.

Patritia Pahladsingh, CEO en Managing Director, Accenture SongPahladsingh is meer dan 25 jaar werkzaam in de reclame- en communicatiebranche. De afgelopen negen jaar bracht ze door als bestuurder bij TBWA\NEBOKO, en werkte daarvoor jarenlang in de bureauwereld. Sinds 1 februari zwaait ze de scepter bij Accenture Song, het voormalige Accenture Interactive.

Naast haar dagelijkse werkzaamheden is Pahladsingh bestuurslid van VNO-NCW Metropool Amsterdam, bestuurslid bij het Rode Kruis Amsterdam-Amstelland, lid van de Steering Committee Effie, jurylid Eurobest Awards en jurylid Coolest Dutch Brands.

Vooral vanwege haar bijdrage aan diversiteit & inclusie wist ze hoge ogen te gooien bij de jury van de award. “Patritia is een grote voorvechtster van inclusie en diversiteit in het creatieve vak. Ze stimuleert jongeren om hun talenten te ontdekken en te ontplooien. Ze inspireert vrouwen hun dromen na te jagen en carrière te maken.”

Over de verkregen erkenning zegt ze: “Ik ben trots en blij dat mijn passie en inzet gezien, herkend en erkend wordt. Gelijke kansen zijn niet vanzelfsprekend en we hebben nog een lange weg te gaan. Met deze erkenning heb ik een enorme boost gekregen om mij te blijven inzetten om met name jongeren te enthousiasmeren voor de creatieve industrie, zeker wanneer dat gezien hun achtergrond niet vanzelfsprekend is.”

Nicole van Det, Country Managing Director van Accenture in Nederland, laat weten trots te zijn dat een Accenture-collega door een belangrijke vakorganisatie als het Genootschap voor Reclame is erkend. “We zijn ontzettend trots dat het werk van Patritia op dit vlak is bekroond met deze prijs.”

“Patritia is een echt rolmodel en ik ben ervan overtuigd dat ze niet alleen binnen Accenture maar ook daarbuiten vrouwen, starters en jongeren blijft motiveren om het beste uit zichzelf te halen.”

Accenture geldt al jaren als een van de voorlopers op het gebied van diversiteit & inclusie. Neem alleen al de topfunctie bij het bedrijf. Zowel wereldwijd (Julie Sweet) als in ons land wordt het beursgenoteerde bedrijf bestuurd door een vrouw (inmiddels zelfs al voor de vierde keer op rij in ons land), en dat terwijl wereldwijd 93% van alle beursgenoteerde bedrijven een man heeft als CEO.