Capgemini en Mendix breiden samenwerking verder uit
Al meer dan tien jaar werkt Capgemini samen met low-codespecialist Mendix aan digitale oplossingen voor de verzekeringsbranche. Aan deze samenwerking is nu een volgend hoofdstuk toegevoegd.
In 2011 sloot de wereldwijde IT-dienstverlener voor het eerst een partnership met Mendix, met als doel het Mendix low-codeplatform ook bij verzekeraars onder de aandacht te brengen.
Met low-code kunnen verzekeraars onder meer hun processen automatiseren, de bedrijfsvoering flexibeler en efficiënter inrichten en digitale innovatie versnellen. Samen met Mendix heeft Capgemini in de afgelopen twaalf jaar verschillende brancheoplossingen ontwikkeld voor verzekeraars die deze en overige voordelen willen ontsluiten.
“Gezamenlijk bouwen en leveren we oplossingen die de sector efficiënter maken”, aldus Jethro Borsje, Chief Ecosystem Solutions Officer bij Mendix.
“Het Mendix-platform is algemeen erkend als marktleider in low-code en samen hebben we verschillende maatwerkoplossingen voor klanten geleverd. Het is daarom vanzelfsprekend om onze synergieën te combineren, onze aanpak te standaardiseren en de roadmap voor implementatie te versnellen”, zegt Kiran Boosam, Head of Insurance Innovation bij Capgemini, over de hernieuwde en uitgebouwde partnership.
Twee nieuwe producten
Als onderdeel van de samenwerking zullen Capgemini and Mendix twee nieuwe producten op de markt brengen. Allereerst hun zogeheten ‘Direct to Consumer’-oplossing, die verzekeraars helpt met het ontwerpen en bouwen van klantgerichte verzekeringsoplossingen.
Door gebruik te maken van low-code en een gestandaardiseerd raamwerk kunnen verzekeraars verschillende producten efficiënt en flexibel ontwikkelen. Tegelijkertijd is deze oplossing ‘omnichannel-proof’, waardoor klanten via meerdere apparaten kunnen worden bediend.
De tweede oplossing richt zich op het slimmer ontsluiten van informatie uit gefragmenteerde data en applicaties. De tool van Capgemini en Mendix verbindt verschillende, ongelijksoortige databronnen met elkaar, zodat de data beschikbaar is vanuit één controlepaneel.
Concreet ontwikkelen de partners samen een zogeheten ‘Underwriting Workbench’, die front-end-ervaringen verbindt met backend-systemen zoals Guidewire, zodat verzekeraars taken, werkstromen en toewijzingen beter kunnen beheren. Ook is het mogelijk een 360-graden klantbeeld te krijgen.