SparkOptimus promoveert Rob Wiggelinkhuizen en Maurice van Heijningen
Digital strategy consultancybureau SparkOptimus heeft twee oudgedienden binnen het kantoor benoemd tot partner.
Rob Wiggelinkhuizen en Maurice van Heijningen werken beiden al meer dan acht jaar voor het management consultancykantoor en hebben in deze periode “een enorme persoonlijke groei doorgemaakt en uitstekende resultaten behaald”, laat Alexandra Jankovich weten, managing partner bij SparkOptimus.
“Hun promotie is welverdiend en SparkOptimus zal hier de komende jaren veel profijt van hebben”, laat co-managing partner Tom Voskes weten, die toevoegt dat SparkOptimus de komende jaren het vizier vooral richt op “verdere groei”, zowel in Nederland als daarbuiten.
Wiggelinkhuizen sloot zich in 2014 aan bij de digital strategy-adviesspecialist na eerder enkele jaren te hebben doorgebracht bij bij e-commerce bedrijf iBOOD en bij Rocket Internet in Berlijn, waar hij de lancering en internationale activiteiten ondersteunde van een van Rocket Internets disruptieve ventures (het bedrijf bereikte later de unicorn-status).
Bij SparkOptimus richt Wiggelinkhuizen zich vooral op het digitaliseren van de customer journey van bedrijven binnen de sectoren FMCG, retail en financial services. Naast zijn partnerrol is Wiggelinkhuizen ook benoemd tot Chief Operating Officer, een rol waarin hij verantwoordelijk zal zijn voor personeels-, finance- en commerciële aangelegenheden.
Van Heijningen sloot zich in 2013 aan bij SparkOptimus. Net als zijn collega-partner was ook hij afkomstig van Rocket Internet, waar hij ondersteunde bij de lancering van tal van internetstartups binnen Europa en Azië, zoals Hellofresh. Eerder in zijn loopbaan liep hij kort stage bij een economisch adviesbureau in Rotterdam (Policy Research Corporation) en Google’s Europese hoofdkantoor in Dublin.
Bij SparkOptimus adviseert Van Heijningen klanten over een breed spectrum aan strategische en operationele digitale thema’s, met een focus op de consumentengoederen- en (r)etailsector. Naast zijn partnerrol is Van Heijningen ook verantwoordelijk voor de marketingactiviteiten van SparkOptimus.
Volgend op de dubbele benoeming telt SparkOptimus nu zeven partners, verspreid over drie kantoren (Amsterdam, Zürich en Düsseldorf).