Zeven oprichters lanceren digital agency fresk.digital
Nederland is een nieuwe digital agency rijker: fresk.digital. Het bedrijf gaat digitale diensten op het snijvlak van strategie, ontwerp en implementatie leveren aan corporate organisaties en veelbelovende start- en scale-ups.
Vorige maand bundelden zeven digitale experts – Arjan Verus, Cyrille Rentier, Lisa Victorian, Paul Versteeg, Piet Scheeren, Remmert Stipdonk en Stefan Mirck – hun krachten om samen te gaan ondernemen: fresk.digital was geboren.
De oprichters werkten hiervoor bij verschillende creatieve en digitale bureaus in het segment. Daarmee kan elk van de zeven professionals bogen op een sterk trackrecord op het gebied van strategie, creatie en implementatie van bedrijfskritische platforms, producten en diensten. Bij hun eerdere werkgevers lag de focus daarbij vooral op klanten in opkomende markten.
Zo ontwikkelden ze bijvoorbeeld voor Just Eat | Takeaway.com een wereldwijd schaalbaar loyaliteitsplatform (strategie, design, development), werkten ze aan strategische (service design-)projecten voor de Nederlandse Spoorwegen en fungeerden ze als strategisch digital partner bij KLM en Transavia.
En ook nu de groep ondernemers de krachten heeft gebundeld ligt er een mooie pijplijn met opdrachten te wachten op het team. “We starten ons klantenportfolio momenteel met een mix van bekende corporates en veelbelovende start- en scale-ups”, laat een woordvoerder van fresk.digital weten.
Digital sensemaking
Volgens de zeven founding partners loopt anno 2022 een tijdperk van digitale transformaties ten einde en bestaat er in de huidige markt steeds meer een behoefte aan, zoals de ondernemers het noemen, “digital sensemaking”.
Remmert Stipdonk, oprichter en business strateeg bij fresk.digital, licht toe: “Na jaren van digitale transformatie zit digital in de kern van vrijwel elk bedrijf. Toch lijken veel organisaties in de transformatie te zijn blijven hangen, in plaats van het resultaat van de transformatie daadwerkelijk slim te benutten.”
Met digital sensemaking wil het bureau volgens Stipdonk middels een combinatie van “bewezen ontwerp- en ontwikkelprocessen en het slim inzetten van ‘meaningful data’” bedrijven helpen een duurzame relatie tussen organisatie en mens te bouwen en onderhouden.
Onderscheidend vermogen
De dienstverlening van fresk.digital richt zich op drie elementen: service design, moderne softwaredelivery en kennis van architectuur van backends. Daarbij tracht het bureau zich in de markt te onderscheiden door de focus op drie belangrijke pijlers: (1) de focus op het menselijk perspectief, (2) kwalitatieve en kwantitatieve data als het centrale fundament van het ontwikkelingsproces en (3) het verweven van de specialismen data, design en technologie.
De komende tijd zal fresk.digital zijn opdrachtgevers gaan ondersteunen in hun end-to-end digitale reis, “van businessconcept tot het ontwikkelen van bewezen digitale producten of diensten”, vertelt Cyrille Rentier. “We merken dat onze klanten behoefte hebben aan wendbare maar ervaren specialistische bureaus.”