HSO erkend voor Microsoft Dynamics 365-trackrecord

17 november 2021 Consultancy.nl

HSO, een wereldwijd digitaal adviesbureau gespecialiseerd in het Microsoft-technologieplatform, heeft erkenning gekregen voor zijn uitstekende trackrecord in Microsoft Dynamics 365.

In zijn eerste editie van het zogeheten Dynamics 365 Services PEAK Matrix Assessment heeft analistenbureau Everest Group een benchmark uitgevoerd op het trackrecord van toonaangevende Microsoft 365-partners. Dat hebben de onderzoekers gedaan langs twee dimensies: marktimpact en visie & capaciteiten.

Tientallen advies-, implementatie- en technologieleveranciers zijn door de onderzoekers onder de loep genomen, om zo in kaart te brengen welke partijen hun klanten het beste weten te ondersteunen bij het realiseren van hun Microsoft 365-ambities.

HSO erkend voor Microsoft Dynamics 365 trackrecordNiet verrassend komen in het onderzoek gerenommeerde en grotere partijen als koplopers naar voren, waaronder Accenture, Avanade, HLC Technologies, Hitachi Solutions en Infosys. Hierna zijn negen bedrijven door Everest aangemerkt als zogeheten ‘major contenders’ – met andere woorden: zij vormen belangrijke uitdagers voor de leiders in het speelveld. Een zo’n uitdager is HSO, een in Amsterdam gevestigde adviesgroep die zich volledig toelegt op het Microsoft-domein.

Sterke positie

HSO telt 900 professionals, die actief zijn in Europa, Noord-Amerika en Azië. En hoewel HSO daarmee een stuk kleiner is dan de koplopers in het veld, heeft de bedrijf een sterke positie weten in te nemen in het Microsoft-landschap. Volgens Abhishek Mundra, Practice Director bij Everest Group, dankt HSO zijn leidende positie aan een aantal belangrijke onderscheidende factoren.

Om te beginnen erkennen klanten “HSO’s uitgebreide technische en domeinexpertise”, specifiek in de sectoren financial services, productie, detailhandel, distributie en consumentengoederen. Bovendien heeft HSO een “goede dekking” binnen de verschillende functionele gebieden, waaronder “finance, supply chain, verkoop, service en human resources”, aldus de onderzoekers.

Ten tweede is HSO volgens Everest Group in staat om wereldwijd, indien nodig, snel op te schalen. “HSO beschikt over een sterke talentenpool en wereldwijde leveringscapaciteiten, wat betekent dat het bedrijf goed is uitgerust om klanten te voorzien van de complexe ‘multi-workload’ en multinationale requirements voor Dynamics 365.”

Groeiend trackrecord

Verder wordt HSO geprezen om zijn ‘industry-first’-visie, de kwaliteit van zijn kennisleiderschap binnen de markt en zijn groeiende trackrecord binnen het Microsoft-domein. De afgelopen jaren wist het bedrijf meerdere Microsoft Dynamics 365-partnerawards in de wacht te slepen.

Al deze capaciteiten tezamen maken dat HSO zich heeft weten te positioneren als een “major contender” in het PEAK Matrix Assessment en als een “absolute leider”, aldus Mundra. De Practice Director wijst in dit kader naar de “impact” die HSO in de markt weet te maken.

Paul Hope, HSO’s Group CMO, laat weten “erg blij” te zijn met deze erkenning, “naast enkele van de grootste wereldwijde namen in de industrie. Dit is een sterk bewijs van de toewijding van onze medewerkers om onze klanten te helpen de impact van digitale transformatie te versnellen en verbeteringen in bedrijfsprestaties te stimuleren, door gebruik te maken van de kracht van Microsoft-technologie.”

Blijven uitbreiden

Vooruitkijkend voegt Hope toe dat HSO niet op zijn lauweren zal rusten: “We blijven onze wereldwijde activiteiten verbeteren door te investeren in intellectueel eigendom, onze wereldwijde footprint verder uit te breiden en nieuwe capaciteiten toe te voegen.”

Microsoft Dynamics 365 is een van de belangrijkste flagship-bedrijfsapplicaties van Microsoft en geldt als een van ’s werelds meest vooraanstaande ERP-oplossingen. Het ERP-systeem is populair onder bedrijven vanwege de voordelen die het biedt voor de bedrijfsvoering en besluitvorming. Maar ook de betaalbaarheid (ten opzichte van concurrenten) en de nauwe integratie met de Microsoft-stack dragen bij aan de populariteit.