Deloitte Consulting neemt ServiceNow-specialist Odysseus over

01 oktober 2021 Consultancy.nl 2 min. leestijd
Profiel
Meer nieuws over

Deloitte heeft Odysseus overgenomen, een firma gespecialiseerd in het ontwerpen en implementeren van ServiceNow-oplossingen. De deal vormt de tweede overname voor Deloitte dit jaar.

Odysseus zal worden ondergebracht binnen de Consulting-praktijk van Deloitte, specifiek binnen de Technology unit. Ronald Krabben, hoofd van Deloitte Consultings Technology business, geeft aan: “We zijn er trots op dat we een van de Nederlandse marktleiders zijn in ServiceNow-diensten, een van de snelst groeiende platformen.”

ServiceNow is een leverancier van platforms en oplossingen waarmee bedrijven hun werkstromen kunnen digitaliseren. Het hoofdkantoor van ServiceNow is gevestigd in de VS en het bedrijf heeft een marktwaarde van zo’n $5 miljard. Deloitte is een wereldwijde consultingpartner van ServiceNow, en wordt door klanten ingeschakeld voor het verbeteren van werkstromen op het gebied van IT, medewerkers, risk en klantprocessen.

Deloitte Consulting acquires Dutch ServiceNow specialist OdysseusDeloitte Consulting helpt organisaties transformeren naar een digitale onderneming. ServiceNow speelt als een van onze strategische partners en met hun toonaangevende digital workflow-platform een sleutelrol in deze reis”, legt Krabben uit.

Volgens Krabben zal het team van Odysseus “complementaire vaardigheden” toevoegen aan de bestaande ServiceNow-groep, wat betekent dat Deloitte “beter dan ooit gepositioneerd zal zijn om de volledige breedte van ServiceNow-diensten aan onze klanten te leveren”. Volgend op de closing van de deal, zal Deloitte’s ServiceNow-service line uit circa 50 consultants bestaan.

Naast ServiceNow-knowhow en -certificeringen zorgt de toevoeging van Odysseus ervoor dat Deloitte zijn capaciteiten versterkt door middel van ServiceNows “uitgebreide ervaring in IT-business management, agile, DevOps en project portfoliomanagement”.

Erik Nanninga, hoofd van Deloitte Consulting in Nederland, laat weten: “Toonaangevende digitale bedrijven zetten digital in om klanten blij te maken, nieuwe bedrijfsmodellen te ontwikkelen en hun bedrijfsvoering opnieuw uit te vinden. Samen met Odysseus versterken we onze toewijding om onze klanten te helpen deze resultaten te bereiken.”

Voor Odysseus komt met de deal een einde aan 22 jaar onafhankelijkheid. In ruil daarvoor kunnen het kantoor en zijn medewerkers voortaan putten uit “de marktleidende capaciteiten van Deloitte”, geeft Sander Treur aan, de voormalige eigenaar van Odysseus en nu partner bij Deloitte Consulting. “We kunnen nu meer impact maken op de transformatieagenda van onze klanten.”

Eerder dit jaar nam de Nederlandse tak van Deloitte de life sciences-adviespraktijk van Iperion over, waarmee het bedrijf zo’n 40 consultants aan zijn personeelsbestand toevoegde. Eerdere recente deals in Nederland zijn onder meer de overname van Pervorm (2019), Boer & Croon Corporate Finance (2018) en AEPEX Business Consultants (2018).

Deloitte is het grootste Big Four-kantoor in Nederland, met een omzet van net boven de €1 miljard.