Deloitte Digital brengt creative agency Acne naar Nederland
Deloitte Digital heeft dochterbedrijf Acne naar Nederland gebracht. Daarmee komt het bureau op negen vestigingen door Europa.
Acne werd in 1996 opgericht in Stockholm. De creative agency opereerde zo’n twee decennia onafhankelijk en bouwde een klantbasis op met onder meer Zweedse giganten als Ikea, Spotify en H&M.
In augustus 2017 werd Acne opgepikt door Deloitte Digital en sindsdien is het bureau bezig met een pan-Europese uitbreidingscampagne. Kantoren werden geopend in Londen, Berlijn, Dublin, Lissabon, Milaan en Rome. Amsterdam is nu de laatste stad waar het snelgroeiende bedrijf is neergestreken.
Acne specialiseert zich in de ideevorming, het ontwerp en de ontwikkeling van merken en producten. Het bureau bestaat uit een mix van creatieve strategen, vormgevers, producenten, copywriters, filmmakers en ontwerpers.
Opgeteld bieden de management consultants van Deloitte Consulting en de (technologische) specialisten van Deloitte Digital – waar naast Acne ook marketingbureau Pervorm deel van uitmaakt – een “end-to-end aanbod voor creatieve transformaties”, stelt Kasia Blicharz, partner bij Deloitte Digital en voormalig hoofd van de Nederlandse tak van Accenture Interactive.
“We helpen Chief Marketing Officers met geïntegreerde brand-, advertising- en content-oplossingen die emotie en ratio verenigen om merken en organisaties écht verder te brengen”, aldus Blicharz.
In Nederland zal Acne opereren vanuit Deloitte’s ‘The Garage’-kantoor in Amsterdam. Het lanceerteam wordt geleid door Joey Duis (Creative Strategy Director), Matthé Stet (Design Director), Olaf van der Geld (Creative Director) en Robert Hagendoorn (Creative Director).
“Merken moeten continu vernieuwen om relevant te blijven”, geeft Duis aan. “Er is daarom een groeiende behoefte aan creativiteit binnen transformatievraagstukken. Door de expertise van Acne en Deloitte te bundelen helpen we merken niet alleen hun purpose te ontwikkelen en impactvol te communiceren, maar deze ook écht waar te maken door de organisatie te transformeren.”