IT-dienstverlener Call2 gaat verder onder de vlag van Cegeka

05 februari 2021 Consultancy.nl
Profiel
Meer nieuws over

Cegeka kiest ervoor de naam van dochterbedrijf Call2 te harmoniseren. Begin volgende maand wordt het onderdeel omgedoopt tot Cegeka End User Management.

Call2 levert IT-support en beheerdienstverlening binnen het werkplekdomein. Het bedrijf was jarenlang onderdeel van KPN ICT Consulting, en verhuisde eind 2019 mee naar Cegeka toen KPN ICT Consulting werd ingelijfd. In april 2020 werd de deal afgerond, en sindsdien opereren beide aangekochte partijen onder de Cegeka-groep. 

Na een geleidelijke transitie in branding, kiest Call2 er nu voor om de identiteit van Cegeka aan te nemen. “De afgelopen maanden hebben we de dienstverlening van Call2 al onder de vlag van Cegeka geleverd”, vertelt Koen Beijering, directeur van Cegeka Digital Workplace, de divisie waar Call2 onder valt.

Koen Beijering, Directeur van Cegeka Digital Workplace

Volgens Beijering zorgt de samensmelting voor een nauwere integratie tussen het oude Call2 en de Cegeka-organisatie. Zo wordt nauw samengewerkt met Workplace Solutions, dat aan de voorkant van het proces werkplekoplossingen ontwikkelt en implementeert, en verschillende Technology practices, die aan de basis staan van oplossingen en innovatie.

“Het is belangrijk dat er één cultuur ontstaat. Op die manier creëren we een verbondenheid met de gehele organisatie. We hebben er tijdens de integratie veel expertise bijgekregen, op allerlei technische gebieden. Door ons te positioneren onder dezelfde naam, voelen collega’s zich beter verbonden met elkaar én met de organisatie.”

Bang dat Call2 hiermee zijn “onderscheidende” cultuur verliest is Beijering niet. “Ook na de rebranding blijven we hier volop in investeren, want we zijn ervan overtuigd dat de mens het verschil maakt in IT. Zo blijven bijvoorbeeld het unieke selectie- en ontwikkelproces en de organisatie-aansturing van Call2 na de rebranding gehandhaafd.” 

Voor klanten zorgt de merkfusie ook voor één naam en aanspreekpunt voor hun end-to-end vraagstukken. “Dit vergroot onze herkenbaarheid in de markt.” Ook sluit dit aan bij de bredere strategie van Cegeka om één partner te zijn voor klanten in hun digitaliseringsreis. De komende maanden zullen andere praktijken vergelijkbare merktransities ondergaan.