Vanberkel Professionals bekroont groei met nieuwe branding

08 januari 2021 Consultancy.nl 4 min. leestijd
Meer nieuws over

Vanberkel Professionals heeft zichzelf in een nieuw jasje gestoken. De nieuwe branding en kernwaarden onderstrepen hoe ver het bureau sinds de oprichting is gekomen, maar vooral ook de hoge ambities voor de komende jaren. Marketing- en communicatiemanager Marysol van ’t Hoog praat ons bij.

“We doen het goed, zijn daar trots op en dat mag nét wat meer accent krijgen”, begint Van ’t Hoog met een brede glimlach. Er is bij Vanberkel dan ook genoeg reden voor vrolijkheid. Sinds de oprichting is het hard gegaan met de financiële specialist voor de publieke sector. Toen het kantoor eind 2007 de deuren opende bestond het team uit vijf mensen. Begin dit jaar mocht alweer de honderdste medewerker worden verwelkomd.

“Waar we eerder misschien als een underdog werden beschouwd, zijn we zijn inmiddels uitgegroeid tot een serieuze speler. We weten mooie aanbestedingen gegund te krijgen – waaronder recentelijk nog een Rijksbrede raamovereenkomst – en goede mensen aan ons te binden, zoals vorige maand nog topconsultant Anneke van Zanen. We blijven innoveren en blijven ons ontwikkelen.”

Vanberkel Professionals bekroont groei met nieuwe branding

Gesterkt door de sterke groei en professionalisering, maakt Vanberkel zich nu op “voor een grote groeisprong binnen de brede publieke sector”, vertelt Van ’t Hoog. “We hebben een groeistuip gemaakt en willen de komende periode doorgroeien – in de omvang van ons personeel, maar natuurlijk ook in opdrachten en mantels én de impact die we daarmee maken bij onze opdrachtgevers. Ook wij voelen uiteraard de impact van de coronacrisis. Desalniettemin blijven we investeren, werven en groeien.”

In dat kader heeft Vanberkel nu zijn branding een complete make-over gegeven en nieuwe kernwaarden geformuleerd: “Tijd voor een nieuw jasje, verfrissing, een meer opvallende doch rustige uitstraling. Want we mogen gezien worden.”

Driehoek

Het nieuwe logo heeft de vorm van een gelijkzijdige driehoek. Deze is zeker niet zomaar gekozen. “Het beeld van het vakgebied interim-management wordt gevormd en beïnvloed door de relatiedriehoek van opdrachtgever, het bemiddelend interim-managementbureau en de interim-manager zelf.”

“Onze aanpak, onze mentaliteit en onze cultuur houden we in ere.”

Dat is niet alles: “De driehoek is bovendien de sterkste constructievorm: hij is vormvast. De duw- en trekkrachten zijn even sterk en dit zorgt ervoor dat de vorm niet verandert. Deze constructie is dus handig bij het bouwen, onder andere van andere bruggen. En dat is exact wat wij willen: op gelijkwaardige basis de brug slaan naar een optimale samenwerking.”

Deze optimale samenwerking staat ook centraal in de nieuwe pay-off: ‘Samenwerken aan ambities’.

“Het gaat hierbij om de ambities van onze organisatie, de individuele medewerker én natuurlijk onze opdrachtgevers. De synergie die hieruit ontstaat maakt ons ‘state of the art’ en we creëren zo voor elk vraagstuk een oplossing op maat. Een flexibel team dat vanuit één cultuur samenwerkt met mensen in de publieke sector aan de professionalisering van het openbare bestuur. Daadkrachtig en betrouwbaar.”

Marysol van ’t Hoog, Vanberkel Professionals

Bloedband

Het nieuwe logo benadrukt daarnaast de relatie met dochterbedrijf Riskjourney, dat dezelfde driehoek als logo heeft. “We wilden dolgraag onze ‘bloedband’ bezegelen. Het logo is nu de verbinding tussen onze labels, daar waar het eerder niet zichtbaar was dat die relatie er ligt. We hebben nu hetzelfde ‘familiewapen’.”

Het onderscheid blijft zichtbaar in de kleuren: waar de driehoek bij Riskjourney paars met blauw is, is voor Vanberkel gekozen voor groen en blauw. “Groen is de kleur van duurzaam, natuur, vernieuwing en harmonie, maar wordt ook geassocieerd met groei en veiligheid. Groen is een positieve kleur en wordt ook in lijn gebracht met gezond, genezing en heeft een ontspannende uitwerking. Groen staat ook voor de bereidheid voor samenwerking.”

Te midden van alle verandering blijven er natuurlijk ook dingen hetzelfde. “Onze aanpak, onze mentaliteit en onze cultuur houden we in ere”, aldus Van ’t Hoog. “En we zijn nog steeds Vanberkel Professionals, dát is wat mensen kennen. En voor wie ons nog niet kent…die horen spoedig van ons.”